Dressyrhjälmar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **Lina**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 400
L

**Lina**

Jag undrar om nån har några tips på snygga dressyrhjälmar, eller hjälmar överhuvudtaget men jag vill inte ha nån rymdutstyrsel så jag klarar mig utan dom med lufthål :p

Jag vill ha en hjälm som går ner rätt långt ner, alltså att inte så mkt av pannan syns. Den jag har nu ser ut som att den tar slut vid hårfästet ungefär. Fuuult! Eller så är det jag som har extremt hög panna :o

Tips? Länka gärna till försäljare!

Sv: Dressyrhjälmar!

Jag veeeet att det finns andra dressyrnissar här inne!

Eller är det så att alla dressyrryttare rider i vanlig sammetshjälm??

Här kanske alla dressyrryttare rider med hatt? :p Nä, jag vet inte riktigt men Charles Owen har några rätt så klassiska modelller...

jag tycker charles Owen top hat eller riding hat (kommer ej ihåg vilket!) är jätte bra ! den går ner en bit i pannan, man får heller inte så brett huvud som man brukar få de vanliga samets hjälmarna!

Charles owen rider 2000 e lite dressyr över

Jag tycker inte Charles Owen hjälmarna är så snygga! Inte de jag har sett i alla fall!

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga medicinering så är min hud jättefet. Vi snackar så pass att jag 6 timmar efter tvätt har ett lager med fett i hela ansiktet att jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 832
Senast: Modest
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 565
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 167
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka