Dressyrkavaj problem

Tikket

Trådstartare
Jag ska börja tävla dressyr nu till våren, och behöver en kavaj, det är då problemen kommer.
* Jag har inte råd att lägga ut flera tusen på en kavaj.
* Jag är kort och mullig med stora bröst och breda axlar.

Så har funderingar på om man då skulle kunna hitta en begagnad herrkavaj, byta knappsida, formsy den och använda som tävlingskavaj. :confused:
Någon som har erfarenhet av att sy om ridkläder, göra egna?
Känns som jag ger upp med att leta kavajer snart. :cry:

Sv: Dressyrkavaj problem

Jag är också kort, tjock och stora tuttar :p

Jag köpte faktiskt min kavaj på Hööks och den passade :laugh:
Tycker det var en fin kavaj till rimlig peng då inte jag heller ville lägga ut tusenlappar på en kavaj.

Det finns ju väldigt många begagnade kavajer i helt ok skick på olika annonssidor, jag köpte en förra året för 50:- som funkar fint. Bytte knappar för skoj bara.

Du kan ju prova lite kavajer i olika hästaffärer, så du vet ungefär vilken storlek påde olika märkena du passar bäst i, och sedan hålla utkik efter begagnat-annonser. Kavajer är ju ett sådan plagg som inte används sådär jättemycket, så de brukar vara rätt ok i skicket.

Sen är det ju också så att det är ingen som säger att kavajen måste vara köpt i en hästaffär - det finns ju kavajer i vanliga klädaffärer som ser ungefär lika dana ut. Kan ju vara värt att kolla på också :D

Det är så jobbigt! Men ska kolla in och testa på Hööks, kan vara värt! :)

Har du testat någon kavaj från Cavallo? Jag har liknande kroppsform och det är det märke som passar mig bäst, borde gå att hitta begagnade.

Finns mängder av kavajer till ok pris begagnat på text hastnet, min nuvarande kavaj köpte jag på loppis för 50 kr. Och ska du precis börja tävla så förstår jag att du inte vill lägga mycket på en kavaj direkt, köp hellre en begagnad nu och investera i en ny sen när du känner att det lönar sig med en bättre kavaj.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 752
Senast: mackan
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 129
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 972
Senast: Kattennizze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka