Dressyrkläder

J

jeslin

Jag har haft ett lååångt uppehåll i min ridning, men nu återupptagit den. Jag rider bara dressyr och vill nog börja tävla snart igen så smått. Men vad är det egentligen som "gäller" nu för tiden. Ska det vara svart eller blå kavaj eller grå kanske? Antar att vita ridbyxor, svarta läderridstövlar, sporrar, svart ridhjälm och vit skjorta fortfarande gäller?
Det verkar finnas så mycket kavajer att välja på. 3 eller 4 knappar, guld eller silverknappar eller mässing för den delen, med sammetskrage och utan, längre modell, bredare modell osv osv.
Hur ska det vara nu så man inte blir helt utskrattad? :confused:
Någon som har tips på någon passande kavaj till ett rimligt pris? Jag bor i värsta byhålan också så tipsa gärna om ställe på internet där man köpa den.
 
Pikeur och Kentucky har snygga och prisvärda kavajer tycker jag. Svart och blått är finast enligt mig men det är ju såklart en smaksak. :)

Du borde hitta något på Ingdams . Lycka till!
 
Dressyrkavajerna har ofta två sprund bak och är lite längre än hoppkavajerna - de liknar mer frackar helt enkelt! Pikeur har en jättefin modell som heter Diana.

Jag tycker att en svart kavaj med silverknappar är snyggast. Men rider man med mässingsspännen på tränset och använder mässingsstigbyglar är gula knappar bäst! Dressyr ska ju vara harmoniskt på alla sätt och vis... ;)

PS. Tre knappar är mer hoppigt än dressyrigt enligt mig. DS.
 
Ingdams. Den sidan har jag försökt komma in på i kanske ett år. Under hela år 2003 kunde man bara se deras produkter för 2002 och nu kan man inte se något alls. Kan man beställa katalog därifrån eller?
 

Liknande trådar

Dressyr Här tänkte jag att ni skulle visa upp hur ni ser ut på tävling! :) jag vet att det finns en sån här tråd sen tidigare men tänkte att det...
2
Svar
24
· Visningar
11 364
Senast: Krockodil
·
Hoppning Hej! Ska förmodligen starta i en klubbtävling i hoppning. Med stilbedömmning. Nu är det såhär att det här är min allra första...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: eliis
·
Utrustning Har ett i-landsproblem här :p. jag kommer få en del pengar när jag sålt min sadel mm så kommer köpa nya grejer, mest tävlingsgrejer till...
Svar
12
· Visningar
1 056
Senast: Lollan
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp