Bukefalos 28 år!

beauspirit

Trådstartare
Har ett i-landsproblem här :p. jag kommer få en del pengar när jag sålt min sadel mm så kommer köpa nya grejer, mest tävlingsgrejer till ponnyn. men kan inte bestämma mig!

Vad skulle ni valt av detta?

Det jag redan har är, som han ska,
M&N pullarträns m.fårskinnsnosludd, m-spännen
matchande förbygel m.martingal
Eskadron fårskinn fram - kommer köpa bakskydden oxå


alla hans tävlingstäcken är marinblåa.

jag har en marinblå Equipage kavaj (helt ny ej använd än, köpte billigt på strömsholm).

Set #1
Jag:
Svart JW hjälm
marinblå kavaj
vita ridbyxor, ljusblårandig skjorta
Han:
Marinblå med guldpp JW scharbak+luva

det vore väl det enklaste då jag redan har så mkt i blått, men jag kan inte låta bli att frestas av creme-brunt-guld
han är ju gulbrun skäck och skulle vara så fin det.
här tex en Equiline luva
168229.jpg


Set #2
Han:
cremefärgat scharbak m.brun kant, guld pp och brun brodyr, Mias el. HJs
Brun luva Equiline

Jag
svart JW hjäm
Men då måste jag ju köpa ny kavaj :angel: . vill helst ha en mörkbeige från Threadstone
OCH cremefärgade ridbyxor och skjorta/plastron (erikshastshop)

168248.jpg

han skulle även vara snygg i vinrött

här är ponnyn
http://community.webshots.com/photo/380095472/380096334TZLZqj

Oj vad långt det blev :crazy: ;) . jag har iof mkt pengar att handla upp, men ska räcka till mkt mer oxå.
jag vill ju helst ha den bruna varianten men vad dyrt det blir :crazy: .
kommer få ihop ca 8000+2000 kr, samt får jag mina stipendiepengar 3000 kr i oktober. men sen ska det ju sparas, och massa annat.
det enklaste är ju att gå på det blå, har jag ju mkt av redan och en kavaj osv. men det andra är ju snyggare!


vad hade ni valt?
 
Sv: Hjälp!

jag tror personligen att det bruna/creme färgade skulle va SUPERSNYGGT på honom... Brunt är skitsnyggt, blått är också snyggt men kanske lite för vanligt...? :)
 
Sv: Hjälp!

Jag hatar vinrött...... :crazy: Men beige/brun/guld skulle vara skitsnyggt, matchar hans egen färg!! Dom flesta hästar är faktisk valdigt snygga i beige och brunt! Kanske inte svarta hästar, men skimmlar, fuxar och bruna.
 
Sv: Hjälp!

Jag har ju marinblått till mig (CO hjälm o Pikeur kavaj)
sen har jag cremefärgade ridbyxor.
Hästen har just nu allt i brunt, skydd, utrustning o Schabrak, ska även köpa en luva. men jag varierar o har creme eller marint schabrak o luva ibland.

Så jag tycker du ska köpa en marinblå hjälm, eftersom du har sån kavaj. Sen kan du väll ha två sett? ett med marint och ett med brun/creme.. det har ju jag se så vackert :)

wix-o-me.jpg
 
Sv: Hjälp!

Blått är ju iofs fint, men jag tror att det blir snäppet snyggare med det bruna och cremefärgade.
 
Sv: Hjälp!

ditt var ju snyggt ihop :)!
men tänkte, det blir så mkt olika färger när jag inte har brunt träns osv, utan svart i allt sådant, sen så blir det brunt och creme, och blått och så är han skäck :p. blir en hiskeligt massa färger :p
fast det är nog mest jag som är så nojjig :angel:

Jag har iallafall bestämt mig, blir ett HJs schabrak i creme-guld-brunt med brodyr, samt brun med guld Equiline luva. så långt har jag bestämt mig iaf :p
sen så kommer jag nog köpa cremefärgade ridbyxor och skjorta från eriks rätt billigt, och där har de ju en Tuff Rider kavaj för 500 kr som är svart och väldigt fin för det priset (sett på granngården).
skulle jag kunna köpa den och sälja min jag har.
så tror jag det blir :)
och så en svart JW hjälm.


tack för rådgivningen allihopa ;) :)
 
Sv: Hjälp!

okej, kan ju passa på å fråga dej en grej också! Jag har en svart kavaj.... och nu funderar jag på att köpa en BLÅ JW hjälm, är det okej eller ser det konstigt ut??
 
Sv: Hjälp!

jag tycker inte det ser konstigt ut, och den blå JWn är ju rätt mörk oxå, så så stor skillnad är det ju inte eg.
vad har du för färger på schabraket osv? varför ska du ha just en blå JW :p? (kan erkänna att den blå är ju faktiskt snyggare)
 
Sv: Hjälp!

jag hat blå JW luva o blått JW schabrak, så dels matchar det bättre men sen så tycker jag att den blåa är snyggare!! men det kanske blir för mycket blått då iomed att både schabrak o luva är det?
 
Sv: Hjälp!

nej tror inte det blir för mkt blått :p. ja den blåa är ju faktiskt snyggare.
funderar lite på om jag ska ha som peplis, blå hjälm och kavaj och sen brunt i det andra. borde väl gå, och sen har jag ju alla täcken i blått.
vad tror ni om det?
 
Sv: Hjälp!

jo det går nog bra. de blåa kavajer som finns är ju oftast så pass mörka så att det inte skär sig.
Har du köpt din JW-hjälm än? jag blev helt utbuad när jag frågade mamma :( så det känns lite dystert, men den är ju SÅ snygg!!
 

Liknande trådar

Utrustning Var finns det cremefärgade ridbyxor till bra pris? behöver inte vara skodda, ska bara ha som tävlingsridbyxor. weshop alltså. nu när...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: beauspirit
·
O
Utrustning Vilket blir snyggast till hopptävling: - marinblå kavaj från pikeur - Sahara färgade ( ljuuus beiga) ridbyxor från pikeur -...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Ämelie
·
Utrustning Till min fux :) Ja, målet är ju att hon ska komma ut på lite lokala tävlingar, som 5 åring till våren -06 i både hoppning och...
Svar
15
· Visningar
1 390
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp