Dressyrsadel för barn

Welsh

Trådstartare
Min 13 åriga tjej ska få en ny sadel till sin nya ponny. Hon har idag en Wintec 500 cair dressyr 15" till sin B ponny men den känns något liten till C ponnyn. Eftersom hon inte tänker satsa hårt på dressyr utan bara ska ha den till lektioner så är prisklassen runt 6000kr.

Våra andra C ponnier har Globus Clic samt Isabella Werth men ungen är inte så förtjust i dessa sadlar samt att Isabellan är för lång för denna ganska kortryggade dam. VWintec med vidaste järnet ligger bra på henne men jag vill att alla hästar ska ha egna sadlar och så länge vi har kvar B ponnyn så funkar det inte med att dela sadlar.

Det bör vara en sadel med korrekt och djup sits för ungen tenderar till att få lite stolsits i vissa sadlar.

Sv: Dressyrsadel för barn

Kan du inte köpa en Wintec till om den passar och tjejen gillar den? Att den är liten (kort) för hästen gör ju inget. Den måste ju passa tjejen och inte bli för stor för henne.
// Linda

Stübben har en fin ponnydressyrsadel, Laurus tror jag den heter. Även Prestiges Lucky Dressage är väldigt trevlig!

Om hon trivs i wintec och modellen passar hästen så köp en till i större str.

jag har varit inne lite på det men samtidigt så tycker jag inte att den optimal för hennes sits. Hon har tenderat till stolsits i Wintecen.

Passier Young Champ kan jag rekommendera till barnen. De får en bra sits i den och den finns i storlekar som passar både ponnyer och barn av alla storlekar. Det är en sadel som har bra andrahandsvärde om man skulle vilja sälja den senare. Nypriset är klart högre än en syntetsadel men det är kvaliten också.

Tror även att Cliff Barnsby har en liten dressyrsadel.
Sedan har du ju Globus, Kentaur?? och Jacson
Annars är det ju ett alt. att leta en beg. dyrare sadel!
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 355
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: ylvalill
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 318
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka