Dressyrsadel hjälp!!

Icca

Trådstartare
Behöver tips på vilket märke/modell som skulle kunna passa på denna dam! Hon är 168 cm, relativt kort och bred rygg som även är ganska rak, kort ganska outvecklad manke och rejäla bogblad. Själv behöver jag en sadel med smal midja och 17" i sitsen. Alla tips och idéer mottages tacksamt!!

94303169O440779537.jpg

Hälsningar Monika

Sv: Dressyrsadel hjälp!!

kanske en globus eller albion? jag är ingen sadelexpert så..

Jag har själv en häst som är BRED över ryggen.... och till den har jag en Henri de Rivel Anthenor, de har rejält breda bomvidder om man så önskar....

Har själv någon liknande häst provade många sadlar det blev en Albion som jag starkt kan rekomendera

ja henri de rivel tror jag också du ska prova!

Jag har en gammal cliff bansby-sadel som sitter som en smäck på hästen (hon ser ut som din fast med längre rygg och mycket rödelser) Fördelen för mig är att den har en smal midja så jag slipper få kramp :)

Köpte min på vinst och förlust för 1000 spänn, sådana fynd kan man också göra!

Har oxå ett halvblodssto med fjordingrygg. Rider i en Albion Legend med bomvidd normal mot bred. Sitter som en blöt vante på hennes rygg!!!! Hade tidigare en Frank Baines och den var INTE långvarig=(

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: poetin
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Time Lord
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka