Dressyrsadel vs hoppsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My_08
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 700
M

My_08

Hej, hoppas allt är väl med er.
Jag köpte en hoppsadel tidigt i höstas av märket Prestige, efter att en sadelutprovare klargjort att den satt som smort. Nu på lite senare dar har jag kommit underfund med att hoppsadlar ju är sisådär att rida lite trevlig dressyr i, alltså funderar jag nu på att köpa en dressyrsadel. Frågan är, tror ni det känns som att en dressyrsadel av märket prestige borde passa, eftersom hoppsadeln av samma märke gjorde det? Kanske lite fånig fråga, men jag har funderat över det ett tag nu. Kommer givetvis ta hjälp av en sadelprovare, är bara nyfiken på DIN åsikt. Såå, vad tror ni? :)

Sv: Dressyrsadel vs hoppsadel

Köper du en dressyrsadel av samma märke som har samma bomform så borde det funka bra. Dock som jag fick höra utav min sadelutprovare så skulle min häst passa bättre i hoppsadeln än dressyrsadeln utav just prestige märket. varför kommer jag inte riktigt ihåg, köpte en hoppsadel men läsnade som du ganska fort på att enbart ha hoppsadel å var inte helt nöjd så jag köpte en allround utav det andra märket som passar min häst istället å dissade hoppsadeln som jag inte var helt nöjd med.

Ja, det är 95% säkert att den passar. Jag har haft Prestige hopp på min, nu har jag dressyr. Det kan skilja mellan modellerna, men du kan säkert hitta en dressyrmodell som passar din häst. :)

Centaur skrev:
Ja, det är 95% säkert att den passar. Jag har haft Prestige hopp på min, nu har jag dressyr. Det kan skilja mellan modellerna, men du kan säkert hitta en dressyrmodell som passar din häst. :)
Åh, det var ju underbart att höra! :):) Älskar min hoppsadel och det skulle ju vara himlans trevligt att köpa av samma märke. Vad hade du för typ av prestige hoppsadel på din gnäggis då?

Liknande trådar

Utrustning Hola allesammans! Äntligen är det dags för hoppsadel, efter ca 1,5 år i dressyrsadel. Vi var ute och kollade och hittade en Roma för ett...
Svar
4
· Visningar
2 339
Senast: spinxx
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 809
Dressyr Jag har ett litet dilemma. Tidigare har jag bara ridit i hoppsadlar, och min dressyrsadel har jag haft i lite drygt ett år bara, mina...
Svar
7
· Visningar
4 271
Senast: Buck
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka