Sv: Dressyrsadel
Kl
Mitt fullblod har riktigt typisk fullblodsrygg också, riktigt breda bogar, ganska rak rygg men lite överbyggd. Svår kombination det där med rak rygglinje och överbyggd, de svängda bommarna som egentligen funkar till överbyggnaden följer inte ryggen utan gungar och släpper både fram och bak... Jag har provat allt mellan himmel och jord känns det som och får byta lite nu och då för att hon ändrat sig.
När hon kom direkt från banan låg en
Olympic Jessica i XW jättebra på henne, men den växte hon ur. På bilden har den blivit ngt smal och några månader senare ställdes hon av för att bli mamma.
[/url][/IMG]
Två föl senare blev det en
Knights Lady Rowina som var lite för rak men funkade några månader i jakt på annan sadel. Svårt att se passformen på bilden och hästen ser bedrövlig ut men iaf...
[/url][/IMG]
Provade min
Jensen Classic och insåg att den låg toppen, red i den i ett halvår men sen hade hon ändrat sig igen. Skitkvalitet på bilden, tagen med mobilkameran. Dessutom har fårskinnspaden åkt bak så det ser inte riktigt klokt ut.
[/url][/IMG]
Ainsley Vanguard låg som en smäck efter det! Skönare sadel har jag nog inte haft men den fick jag ju såklart inte bo in mig i för se den åkte fram efter några månader. Tyvärr ingen bild.
Nu har hon en
Zaldi Atlanta, provade av en händelse då de är kända för att vara raka och har stora kilbossor, nåt som inte går bra ihop med överbyggd häst. Men, den ligger perfekt och släpper lagom baktill och lämnar plats för uppåtkurvan

Har ingen bild men kan fixa om du vill se.
Väntar bara på att det ska vara dags att byta igen, undrar vad jag ska hitta på då??
Såhär ser hon ut utan sadel.
Hoppas att jag gett dig lite sadelförslag
Tycker att de ser ut att vara ganska lika i sina ryggar, typiskt fullblod...