Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nenix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 954
N

Nenix

Jag har en Stübben Tristan som jag har varit nöjd med, men efter att har provat andra sadlar så vill jag ha en ny som jag sitter bekvämmare & bättre i.
Röösli är en jag funderar på, har någon en sådan?
Jag vill ha en sadel med mjuk och djupsits. Några förslag?

Tack på förhand!!

Jag kan varmt rekommendera dej att prova en passier optimum. Jag har letat efter en bra dressyrsadel i många år och rider nu i en för mig Rolls Royce. Den är väldigt mjuk och har ett djupt säte. Det är bara att prova sig fram till man hittar "sin" sadel. Lycka till!!

Frank Baines är jättesköna!! Jag älskar min sadel, alla andra känns hårda och obekväma. Synd att den inte passar hästen ordentligt, måste köpa ny :(

malu

kan inte så mkt om dressyrsadlar men HDR är underbar att sitta i!

Beror ju på hur mycket pengar man vill lägga ned men Jeremy Rudge har jag och den är superskön! Kostade dock 18000:- :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
457
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
897
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V