Dressyrsadel..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda94_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 936
M

Matilda94_

Har letat dressyrsadel i snart 1 år. :crazy: Några tips på bra sidor där dom säljer sadlar? Tips på bra sadelmärke? :bow:

Sv: Dressyrsadel..

Jag föredrar Prestige! :) Men tycker även Jaguar, Amerigo, Cobra och Röösli verkar vara bra sadlar.

Kanske wingils sadel skulle kunna vara något. Se tråden om att det är svårt att sälja sadel...

Edinburgh och Wellington!
Om de passar din häst förstås.Underbara att rida i!

Det beror helt på vilken prisklass du letar i och vilken häst som ska ha sadeln osv. Specifiera dig gärna lite..

Det beror helt på vilken prisklass du letar i och vilken häst som ska ha sadeln osv. Specifiera dig gärna lite..

Jag ska ha sadeln på ett b-ponny sto, 130 cm. Hon har ganska breda bogar så hon behöver vid bom. En svensk ridponny, hon harävenganska lång rygg.. Hjälpte de er nåt? :crazy:

Ta henne till en sadelutprovar så får du testa massa olika.
Letade oxå ett tag innan jag tog mig till en utprovare. Önskar att jag gjort det tidigare...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 426
Senast: Efwa
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
284
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka