Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_Maya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 617
L

Love_Maya

Hej!

Har sett några som säljer ut dressyrsadlar från Hööks som fanns för några år sen i Höökskatalogen.. Jag vet att det finns en annan tråd om dem men jag vill sen en bild eller flera :) Har inte sett dem i någon höökskatalog men jag vill gärna veta hur dem ser ut & om dem är något bra. :bump:

Kram

Sv: Dressyrsadel

Jag tänkte köpa en sån då när dom kom (visste inte bättre..). Då sa tjejen i affären att jag inte skulle köpa en sån för den va inte bra alls. Bommer ändrade sig och den va inte hållbar. Och hon va personal... Dvs. Jag köpte den självklart inte så jag kan ju inte ge dig något råd om hur den igentligen va men det kan ju vara intressant att veta vad en som säljer dom tyckte själv...

Jag har inte ridit i någon sådan sadel, eftersom jag inte ens skulle komma på tanken att lägga något i den stilen på min hästs rygg.
Men kvalitén är urusel, hårt och stelt läder som egentligen påminner mer om kartong än om läder.

Och, om du tänker efter lite, hur pass mycket kvalité kan det vara i en sadel som affären raede ut för 500 kronor?:crazy:

Immer

jag har ridit i en sån, och kvaliteten är verkligen inte alls bra :crazy:
som Immer säger, kartongläder, stelt och fult.
dock, den jag provade satt man väldigt skönt i, och jag fick en hyfsad sits...

skulle dock aldrig lägga den på min "egen" häst, hon är värd mkt bättre.

Okej. :crazy: Det var därför jag ville se en bild, så man kunde i alla fall "ana" hur den låg på hästens rygg & sådär.. Tack för råden att inte köpa en sån ! :)

Kram

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
399
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka