Dressyrsadeltips

Sv: Re: Dressyrsadeltips

Har nu fått hem en Albion Style! Är aningens vid, men han breddar sig hela tiden nu, så det tar inte lång tid innan han fyller ut den, i mellantiden så verkar den ligga perfekt med en fårskinnspad. Ska ut och provrida den imorgon, wish me luck!! :p

Är såå trött på allt som heter sadlar...

Sv: Dressyrsadeltips

Centaur skrev:
Ni som har hästar med lite rakare ryggar och hög manke, vad har ni för dressyrsadlar? :confused:

Jag har en Kentaur Medea, jättebra :D
Ang. kieffer så är dom svårsålda som begagnade, så dom finns att köpa billigt, men du blir inte av med dom så lätt :smirk:
Däremot är dom sköna att sitta i, passade dock inte min häst då hon har så långa bogblad.
Har inte provat ngn. annan av de du var nyfiken på, men jag var inne på att införskaffa i en albion K2 eller vad den nu hette....

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
547
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI