Dressyrsadlar

Jezzie

Trådstartare
Jag har tänk köpa en dressyrsadel men har absolut ingen aning vad jag vill ha. Är det någon som kan tipsa om bra omstoppningsbara dressyrsadlar som kan tänkas passa en häst med ganska normal rygg.
Jag har ridit i Wellington och den passade mej ganska bra. Har någon några ideér vad jag ska leta efter, jag är inte intresserad av syntetsadlar eller sk. b-märken....

Sv: Dressyrsadlar

Har precis köpt en pfiff som jag tycker är riktigt bra, för att vara en sadel. ;) Vi har haft svårt att hitta bra sadlar till min häst då han är varmblod(travhäst). Denna fick vi utprovad av en ordentlig sadelmakare och det var det verkligen värt, det tycker jag absolut att du ska göra också.

Prestige är underbara!!!! :love:
Albion gillar jag också (har en till salu om du är intr..), mjuka och stora stöd.

County, Windsor, Albion, Frank Baines, Pariani, Jaguar, Röösli, Amerigo, Prestige har djupa säten med stora stöd. Sedan passar det ju lite olika hästar, vet inte vad du menar med normal rygg, det kan ju se ut hur som helst..
Men dessa sadlar är bra och är av bra kvalitet, Kostar 15-25 000 nya.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 274
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Kristall10
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 468
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett