Sv: dressyrsadlar...
Jag tycker också ni ska leta begagnat. Ett hett tips är att skriva ut en sökes-annons lite här och var, bl.a. här på bukefalos/annonsdirekts annonser men även på blocket osv.
Förra gången jag sökte sadel, i våras fick jag uppemot 100 svar.
Dock var det väldigt olika med vad jag svar på, allt från märkeslösa sadlar upp till 20.000 kr sadlar var det. Nu har jag begränsat utbudet mer i min andra annons och nu har jag fått kanske runt en fjärdel så många svar, har dock radat upp lite exempel på märken i annonsen men inte specifierat att jag söker just en sadel av bara ett enskilt märke.
Jag tycker att det funkar jättebra att göra så. Man skriver med ungefär vad man kan tänka sig tro vad hästen har för bomvidd på sadeln, sätets storlek, ev. lite förslag på märken man kan tro sig passa osv. det är också bra om man skriver ut ett maxpriset.
T.ex. 5000:- om det nu är där gränsen går.. och ev. om man har andra önskemål kan man plocka in det i annonsen.
Dock tycker jag inte att man ska specifiera sig mot ett visst märke, om man verkligen inte är inställd på Bara just det märket. Det är bättre att vara lite öppen för förslag.
Det kan också vara bra att skriva t.ex. det är bra om sadeln finns max 5 mil från --------- vilket skulle underlätta för oss då vi vill prova sadeln, om man inte kan tänka sig att skicka sadlar hit o dit..