Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har en relativt rak rygg och kan ha Crown och så har jag en Oxford CC flatback, funderar nu på vilka dressyrsadlar (förutom Crown då) som kan tänkas passa hennes rygg.
Du tipsade ju mig om att prova Crown för att min häst påminde om din. Det gjorde jag och den Crown Jessica vi prövade låg bra på honom.
Andra modeller som vi provade med hyfsat eller bra resultat var Stübben Avalon, Globus Clic och Lemetex Galant (liknar Stübben Tristan). Någon av dessa eller t ex Jacson kanske kan vara intressant att pröva? Beror på vilken typ av sadel du vill ha och prisklass också.
Jag hade själv funderat på Crown och Albion bl.a. men tänkte få lite mer förslag på märken som liknar varandra. Man är ju inte gjord av pengar och när det är en unghäst som kanske växer ur sadeln så vill man ju ha lite att välja på när man letar sadel.
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...