Drivrutiner

MidnightSoul

Trådstartare
Jag har lite problem med min dator, det är som så att drivrutinerna för skärmen har slutat fungera.

Jag har provat att avinstallera dom och sedan installerat dom igen och laddad ner nyaste versionen av drivrutinerna för grafikkortet. Men det har tyvärr inte hjälpt.

Vad tycker ni är bäst att göra nu?

Ska jag prova köpa nytt grafikkort?

Ska jag lämna in datorn för reparation?

Eller ska jag köpa en bättre beg dator iochmed att min egentligen är total kass och inte är riktigt designad för det jag håller på med?

Vad blir bäst å vad blir billigast tror ni?

Sv: Drivrutiner

Drivrutinerna till skärmen? Sådant brukar man sällan behöva.

Kan det vara skärmen som har gått sönder? Har du testat den i någon annan dator?

Alltså nya drivrutiner till graffikkortet.

Skärmen funkar när jag startar upp datorn, har den i felsäkert lägge å liknande.

Men inte när jag har loggat in på windows normalt å precis har laddat upp allt så det egentligen skulle gå att börja göra saker så som att ta sig ut på internet.

Jag skulle nog börja med att försöka mig på en ominstallation av Windows till att börja med, det är billigare än att lämna in datorn eller köpa nytt grafikkort.
Ibland kan rester av gamla drivrutiner ligga och skräpa och därigenom orsaka problem.

Okej, får göra det när jag kommer hem, kan man spara över saker den bärbara hårddisken i felsäkert läge?

Datorn verkar fungera efter ominsteleringen iaf :banana:

Vi får se om det håller imorgon när jag kommit hem, håller mest på att installera saker för tillfället. Så vi får se om den kraschar när jag gör någonting mera seriöst.

Det fungerar inte :(

Hade den i gång i 3-4 timmar igår efter det att jag hade gjort fabriksinställningen (med ett par-tre stycken om starter), installerade grejer och höll på.

Och i morse när jag satte igång den så samma problem igen direkt omedelbart efter det att jag hade kommit in på riktigt och skulle kunna börja använda datorn.

Så vad göra nu?

Prova köpa ett nytt grafikkort själv och på så sätt kolla om det är det som har pajat (men det låter märkligt när jag hade igång datorn i flera timmar efter fabrikinstallationen å sen inte fungera alls när jag satte igång den nästa gång). Låter skumt...

eller ska jag lämna in den på reparation på en gång? Har garanti kvar.

Eller köpa en bättre begagnad avsett för det ändamål jag använder datorn till på en gång?

Är ute efter vad som blir billigast å bäst i längden.

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
781
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 713
IT & mobiler Är i behov av en liten billig dator att ha till att betala räkningar, surfa och såklart koppla in Netflix till Tv:n ;). (Och kanske... 2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: Anders
·
IT & mobiler Jag fick en dator av pappa igår, som han fått hjälp att blåsa ut så att jag ska kunna använda den. Men jag kan inte ansluta till... 2
Svar
20
· Visningar
2 640
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka