Tips på ny dator?

Att byta ut hårddisken till en SSD kan göra underverk med en seg dator och det kostar inte mycket. Jag har en bärbar IBM Thinkpad T60 (IBM köptes sedan av Lenovo) från 2006 som fortfarande känns helt ok i snabbhet för vanlig användning, inga som helst problem att köra Windows 10 med Excel och Word, nyaste Photoshop med jättebilder går också hur bra som helst. Med original hårddisk hände inte mycket kan jag säga men med SSD märker jag knappt skillnad mot en ny.
Alltså jag menade att det kan vara idé att byta till SSD i din gamla bärbara, inte att du skall köpa en Thinkpad T60, den är uråldrig :) Men min har en mycket bra skärm och tangentbord så jag kommer nog inte att byta de närmsta åren för det är den sista datorn med en bildskärm med 4:3 proportioner.
 
Alltså jag menade att det kan vara idé att byta till SSD i din gamla bärbara, inte att du skall köpa en Thinkpad T60, den är uråldrig :) Men min har en mycket bra skärm och tangentbord så jag kommer nog inte att byta de närmsta åren för det är den sista datorn med en bildskärm med 4:3 proportioner.
Jag har en "kusin" till denna, första generationen med widescreen-skärm T61p, som fortfarande fungerar utmärkt.
 
Har mycket mycket liten koll på ngt av det du just skrev om :rofl:.
Hade behövt någon som gav mig en dator och sa "denna ska du ha".

Jag vet hur en dator används, inget om innehåll eller hur de funkar ;)
Köp då t.ex. en Lenovo T430, uppgradera minnet och se till att få den med SSD hårddisk.

Ring till Inrego, Arrow value recovery, eller IT-auktion, istället för att försöka klicka och köpa. Alla företagen "fixar till" och lägger på mer minne och/eller byter t.ex. hårddisk på beställning.
 
Jag har en "kusin" till denna, första generationen med widescreen-skärm T61p, som fortfarande fungerar utmärkt.
Jag har också en T61 som när jag får tid skall flytta moderkort från till min T60 så att jag kan ha 8GB interminne, en sk. Frankenpad eller T601.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
1 809
Senast: Enya
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 241
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger...
Svar
2
· Visningar
522
Senast: sthu
·
Fritid Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp