Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i spänd förväntan över när jag kommer kunna få möjlighet att flytta till mitt hus. Hur länge kommer jag få vänta? Jag kan knappt bärga mig. :bump:

När jag sedan flyttat in så kommer jag få börja med en del renoveringar med början av taket. Grunden behöver en översyn också. Sedan är det badrummet som behöver fixas. Och avloppet. Fasaden behöver målas om och sen är det lite annat småfix.

Det där är ju sådant som mest har med husets funktion och hållbarhet att göra, men jag funderar också lite vidare på hur jag skulle vilja göra om inomhus. Det är ju den roliga biten liksom och lite idéer har börjat dyka upp. Det är ju förvisso inga estetiska katastrofer invändigt som behöver akutåtgärdas för att jag inte står ut, men en hel del kan bli bättre. Sådant där är kul att tänka på och drömma om hur man ska göra om.

Ett annat område jag börjat fundera på är trädgården. För ena sidan av entrén har jag redan en del idéer. Först tänkte jag plantera ett antal prydnadskörsbär. Under dessa tänkte jag mig prydnadsgräs och nävor. På våren ska det finnas massor av lökväxter i blom där. Jag tror det kan funka att ha vallmo där också som blommar på sommaren. Silverax ’Brunette’ också kanske. Längs kanten mot grusgången kan det passa med lavendel. Sen på hösten så smäller körsbären av i ett fyrverkeri av färg och gräsen ger en fin struktur även på vintern. Hm, något åt det hållet kanske. Vi får se.

12219535_1091262820906222_4860347579135114063_n.jpg


Sen funderar jag på mitt framtida hästeri också. Alltså, jag skulle gärna vilja ha en egen och ibland kan jag inte låta bli att titta på annonser. Jag gjorde det idag och hittade faktiskt en som förmodligen skulle passa mig. Snäll, okomplicerad, lättriden, kan hoppa, lagom stor för mig med sina 158 cm, egen motor o.s.v. Men handen på hjärtat, hur ska jag ha råd med en häst när jag behöver tömma sparkontot (och mer därtill) vid husrenoveringen och hur ska jag ha tid med en egen häst när jag ska renovera och fixa trädgården? Det är väl liksom bara att konstatera att det där med egen häst får skjutas på framtiden åtminstone några år. Under tiden får jag fortsätta som medryttare. I dagsläget rider jag ju 6-7 dagar i veckan men det lär jag nog inte kunna fortsätta med sedan, tyvärr.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp