Sv: Drömutrustning
Jag äger redan
http://photobucket.com/albums/y60/colasmak/?action=view¤t=Tobbe017.jpg
Sadlar... Tjaaa en Jensen Amiral Evo måttbeställd med nubuck i sits och knäläge är ju inte fel... Men mitt kandar är ju tobaccofärgat så man kanske skulle välja londonfärgat? Eller så väljer vi en svart och får ett likadant kandar i svart också?

Det blir prima, en svart alltså!
http://www.jensensport.se/jensense/galleryindex.htm
Schabrak och lindor e ju ganska lätt att rota fram, men ett vitt antikschabrak med vita lindor till...
Tränset som H**ks sålde där man kunde köpa till nackrem och ha det som kandar, det svarta med pannband och nosgrimma som blir bredare på mitten, fodrat i nos, nacke o pannband med vitt foder, innåtspännen på sidstycken och tyglar. Jag har det tobaccofärgade nu men vill hellre ha ett svart...
Och ett svart träns i bra kvalité med smala remma, en smal engelsk nosgrimma, inåtspännen och det snygga svarta V-pannbandet med vitt foder som redan visats i en tråd här på buke... Smala lädertyglar.
Ett snyggt ylletäcke hade inte vart fel...
Och en Barnesby Whitaker hoppsadel i ljusbrunt, men matchande läder och lädergjord. Sprengerstigbyglar. Träns i rätt färg, smala gummityglar med loopspänne, pullargrimma och remontgrimma tack! (bra å variera). Förbygel med resår och martingal i samma färg naturligtvis... Och läderskydd när vi ändå håller på...
Får jag vara gamig? I så fall vill jag ha en ST Espaniola också i naturfärgat läder och en nackrem till mitt stångbett i samma färg så att det matchar med min portugisiska kapson... Sen är jag nöjd!
Eller...? Njaaa En Volvo V90

vit med 17" ekerfälgar och ett boggisläp som håller sig innanför vikten på B-kort hade inte suttit fel...
Faste jag glömde ju mig själv!!!
måttbeställda ridstövlar med dragkedja men utan snörning.
champion ridhjälm, den enda som sitter skönt på min skalle (svart)
tävlingskavaj
Vita helskodda ridbrallor
och ett par asläckra gröna helskodda manchester islandsbrallor
och islandsbrallorna som finns på hööks...