Drop-in-vigsel

rosapantern

Trådstartare
Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på det och då vi båda har stor släkt blir det alldeles för dyrt

Nu såg jag att kyrkan kommer ha en dag med drop-in-vigsel, och inser att det kanske är det smidigaste?

Är det någon här som har gjort det?
Tänker att vi ändå vill fira med middag efteråt för närmsta familjen, bjuder man in och firar samma dag, eller gifter sig i smyg och bjuder in vid ett senare tillfälle?

Vill även ha lite bilder, så tänker en billig klänning och boka en fotograf för att fota efteråt. Har man på sig finklänningen vid vigseln med eller enbart vid foto efteråt?

Förstår givetvis att man gör precis som man vill, men önskar lite tips från någon som vet mer hur det funkar :idea:
 
Man kan absolut ha drop in med gäster! Vi gjorde så med ett dop, släkten var bjuden och med i kyrkan. Middag efteråt så precis som "vanligt" men klart man kan gifta sig först och fira sen :)
 
Vi gifte oss på drop-in vigsel, vi bjöd inte in någon för vi ville göra det själva, endast barnen var med 😊Vi hade turen att vi var dem enda som ville gifta oss så det blev väldigt personligt och det tog sig verkligen tid att prata och fråga och musik mm. Efteråt så tog prästen lite bilder på oss, kanske inte hade funkat om det var fler som ville gifta sig.
Jag hade en finare klänning på mig men ingen regelrätt bröllopsklänning.

Lycka till, vi är jättenöjda med vårt lilla drop-in bröllop. Passade oss perfekt som inte ville ha någon stor tillställning 😊
 
Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på det och då vi båda har stor släkt blir det alldeles för dyrt

Nu såg jag att kyrkan kommer ha en dag med drop-in-vigsel, och inser att det kanske är det smidigaste?

Är det någon här som har gjort det?
Tänker att vi ändå vill fira med middag efteråt för närmsta familjen, bjuder man in och firar samma dag, eller gifter sig i smyg och bjuder in vid ett senare tillfälle?

Vill även ha lite bilder, så tänker en billig klänning och boka en fotograf för att fota efteråt. Har man på sig finklänningen vid vigseln med eller enbart vid foto efteråt?

Förstår givetvis att man gör precis som man vill, men önskar lite tips från någon som vet mer hur det funkar :idea:
Rekommenderar att titta på secondhand-butiker. Jag köpte min klänning för 250 kr, och jag tycker verkligen att den är supersnygg! Den har kostat runt 10 000 för många år sen nu. Bröllopet har dock fått vänta, får jag jobb så gifter vi oss :love:
 
Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på det och då vi båda har stor släkt blir det alldeles för dyrt

Nu såg jag att kyrkan kommer ha en dag med drop-in-vigsel, och inser att det kanske är det smidigaste?

Är det någon här som har gjort det?
Tänker att vi ändå vill fira med middag efteråt för närmsta familjen, bjuder man in och firar samma dag, eller gifter sig i smyg och bjuder in vid ett senare tillfälle?

Vill även ha lite bilder, så tänker en billig klänning och boka en fotograf för att fota efteråt. Har man på sig finklänningen vid vigseln med eller enbart vid foto efteråt?

Förstår givetvis att man gör precis som man vill, men önskar lite tips från någon som vet mer hur det funkar :idea:
Min syster gifte sig på Skansens drop in-bröllop. Det var kö, en massa par som gifte sig i de olika plasttälten. Det var inte det mest glamorösa, men ganska trevligt och "lagom". Klädseln varierade stort, liksom antalet inbjudna i olika åldrar. Min systers yngsta låg i barnvagnen så han var också med, men deras äldsta (då typ 2,5?) satt på sin pappas arm under vigseln.
 
Yes, vi bestämde oss samma dag. Skickade ett "vi har gift oss"-sms till föräldrarna och la upp på fb till "resten" 🤣 väldigt smidigt, tyckte jag!

Vi hade vardagskläder. Möjligt att kidsen var lite prydligare men hade planen varit foto osv efteråt hade vi definitivt varit uppklädda vid vigseln.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 939
Senast: cirkus
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 634
Senast: Mineur
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Acto
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp