Dryga acryllindor....

pinky

Trådstartare
Har skaffat en uppsättning av Aerborns acryllindor att linda min boxvilande "frakturhäst" med, och de är verkligen bra på många sätt. Det fastnar inte så mycket spån på dem, och det som fastnar är lätt att borsta bort. De sitter även bra på plats, när man väl får dem på plats...:crazy:

Problemet är att de är mycket svåra att linda med! Det innersta på rullen glider/halkar ur vartefter man lindar, och när man lindat ungefär hälften så har man en låååång rulle i handen, som till slut glider ur helt och man får linda de sista varven med orullad linda.

Mycket irriterande, speciellt som det är fyra ben att linda om varje dag!:mad:

Någon som har liknande problem?
Kan de tänkas bli mindre halkiga efter en tvätt?

Sv: Dryga acryllindor....

Stickade acryllindor av märket Aerborn, 4 meter långa.

Du får rulla ihop dem hårdare innan du börjar linda hästens ben. Så kan du hålla ordentligt i "rullen" :p .

Är de den modellen som i stort sätt ser ut som nät? I så fall hade jag bränt dem på bål. Har lindat med sådana en gång förr och talade om för tjejjen att som äger häst och lindor att hädanrfter dår hon linda själv eller införskaffa ett par fleecelindor...

Ja, jag ska prova det, men det är lite svårt när man i princip lindar upp lindan från golvet. Det blir ju liksom inget motsånd...;)

Hm, nej, inte som nät...:confused:
De är i finstickad, liksom dubbel acryl, lika färg och strukturpå båda sidorna.

Har också dessa lindor och tycker de är hur bra som helst. Har aldrig märkt att de är halkiga. Kanske bara en träningssak?

Jag har inte Aerborns, utan bara Gekås billiga Acryllindor som kostade typ 40 eller 50 spänn för 4 st lindor. Går hur bra som helst att linda med, väldigt smidiga! Och halkar inte.

Har även lindat med Equilines som det är acryl och något mer i tror jag, funkar också hur bra som helst att linda med.

pinky skrev:
Ja, jag ska prova det, men det är lite svårt när man i princip lindar upp lindan från golvet. Det blir ju liksom inget motsånd...;)
Knyt fast den i ett boxgaller när du lindar upp!! Då hålls den sträckt och all spån är extra lätt att sopa bort:idea:

Förresten, är det någon som har en bild på dessa lindor, jag blev intresserad över meningen att nästan ingen spån fastnar;)

Ja har man sett där är dom!
Då har jag nöjet att berätta att jag är ägare till 2 par;) Dock är dom 2år gammla så det är inte i samma färger...
Men dom har nog utvecklats mycket för mina fastnar det super mycket spån på!!!! Ok, inte lika mycket som om dom vore av fleece men mycket...

Ska testa det idag. Tack för tipset!:)

Och, nej, det fastnar verkligen nästan inget spån på dem.
Fast nu är ju mina fortfarande i nyskick, kanske det blir sämre om ett tag, när de kanske blivit noppiga osv?

De är ju suveräna! De bästa londorna jag någonsin haft!De enda jag vill ha och använda och de är suveränt lättlindade!Har adlrig märkt några sådana problem med min lindor i samma modell...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka