Ett leende kanske?Orkar du förklara lite mer ingående vad du menar med riktad mänsklig uppmuntran?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett leende kanske?Orkar du förklara lite mer ingående vad du menar med riktad mänsklig uppmuntran?![]()
Förresten apropå kundbemötande:
”Har du haft den här medicinen förut?”
”Nej, men läkaren har förklarat hur jag ska ta den.”
”Du ska börja med en tablett, 4 mg.”
”Ja, han sa det.”
”Sedan ska du öka till 8 mg efter några veckor.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Och du behöver hålla koll på blodtrycket under tiden.”
”Doktorn sa det, ja.”
VERKAR JAG VARA TRÖG I HUVUDET ELLER NÅT?
(Eventuella svar på den frågan kommer att rapporteras till moderator.)
Nej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.Jag håller med! Nån gång har man inte velat att alla på apoteket ska veta vilken åkomma man har men de har ingen som helst känsla för diskretion eller sekretess.
Nej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.
Jag reagerade en gång för många år sedan, då jag hade lämnat in recept på stans största apotek och satt och väntade bland en massa andra människor. Vi ropades upp med efternamn, det kändes inte okej. (Har ett unikt sådant)
Förresten apropå kundbemötande:
”Ja, han sa det.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Doktorn sa det, ja.”
Hur kunde de veta ditt efternamnNej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.
Jag reagerade en gång för många år sedan, då jag hade lämnat in recept på stans största apotek och satt och väntade bland en massa andra människor. Vi ropades upp med efternamn, det kändes inte okej. (Har ett unikt sådant)
Ja, de har säkert instruktioner om det. Men när man säger att ordinerande doktor har förklarat så borde det ju räcka.Hatar också det på apoteket. Men det verkar vara nått de måste berätta på nya recept. Man har ju ändå en jätte tydlig etikett på förpackningen och har fått förklarat av doktor/veterinär/whatever hur man ska ta medicinen.
Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?Fast jag tänkte inte på kundbemötande utan rent allmänt.
Jag tänker nog främst att du inte ska läsa mina inlägg i den här tråden med så mycket allvar. (Vad jag kommenterade var dessutom de två alternativen lapp på terminalen vs springa runt och uppmuntra okända personer. )Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?
Eller tänker du att folk skulle sluta med det?
”Så skönt att coop har en uppmuntrande lapp på sin kortläsare, då behöver jag inte vara snäll mot mina vänner längre”
![]()
Jag är inte alls säker på att typ managmentfloskelartade positiva utrop är särskilt bra för oss.Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?
Eller tänker du att folk skulle sluta med det?
”Så skönt att coop har en uppmuntrande lapp på sin kortläsare, då behöver jag inte vara snäll mot mina vänner längre”
![]()
Äldre damer och så vidare.Förresten apropå kundbemötande:
”Ja, han sa det.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Doktorn sa det, ja.”
Exakt.Äldre damer och så vidare.
På vilket sätt skulle det vara dåligt för oss?Jag är inte alls säker på att typ managmentfloskelartade positiva utrop är särskilt bra för oss.
Jag såg det första gången på kvantum i gislaved, blev glad och kommenterade det till kassörskan. Det var tydligen första dagen de satt upp dom.Har det blivit en trend där ni handlar med att sätta små texter på kortdosan? T.ex ”du är fantastisk”, ”du är fin” osv.
Vad tycker ni om det? Fånigt? Gulligt? Blir nu glada när ni läser det?
Det kan man aldrig få höra för många gånger!Jag har varit med om att person gått omkring på Ica och sagt Jesus älskar dig! till folk.![]()
Jag är inte alls säker på att typ managmentfloskelartade positiva utrop är särskilt bra för oss.