Du som har getter - dina bästa råd

Bukefalos 30 år!

Nu ni! Vinterhagen/lösdriften är klar! (Förutom att det inte finns nån grind än, och att de ska få lite fler roliga grejor att klättra på och sånt).

Igår var den stora testdagen. Vi släppte ut dem i hägnet och stod och tittade var de tog sig ut. För det gjorde de, efter 5 minuter 😆 Sen fixade vi, släppte ut dem igen och såg vad som hände. Och ta-daa! Nu har de varit ute sen i morse utan att rymma en enda gång!

Men jag är SÅ GLAD att vi valde ett stängsel på 1,60. De tar sig inte över, det är under som är risken.

Jag är också glad att de har varit i boxen/bara fått gå ut i koppel i tre veckor. De är så tama nu att de är lätta att fånga när de rymmer. Dessutom behöver man bara fånga en så får man den andra med sig.

Bifogade filer

• IMG_2557.webp
    IMG_2557.webp
    318,7 KB · Visningar: 801
Träffade skiftesgrannen i skogen igår, när han var ute och röjde sly. Jag frågade om jag fick plocka lite och han sa att det bara var att ta för sig. Både getter och hästar uppskattar detta mycket.

I övriga getnyheter fick jag ett horn i ögat igår - det var inte skönt, och jag avråder från det. Obs, inte getis fel utan ren klantighet från min sida. De skulle aldrig!

Bifogade filer

• IMG_2571.webp
    IMG_2571.webp
    428,3 KB · Visningar: 397

Liknande trådar

• Då hundlivet inte blev som man tänkt
  • Ofrivillig ensamhet
  • Sjuk hund, akut pankreatit(?)
  • Vilken handväskhund ska min man ha?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok