Du vet att du är en lantis,,,,,,,

Min fråga är då: Har du visat dem någon respekt för deras kunskap eller ser du dem som endast någon som löser ditt problem om du ger dem pengar?
Jag skulle aldrig be grannar på det viset. Jag vänder mig till verkstan, jag har en favoritverkstad. Där beter jag mig normalt vänligt som i alla service- och inköpssammanhang. Så jag fattar nog inte frågan.

Jag råkar nämna för en granne tex att jag ska låta verkstan sätta på vinterdäck, och grannen gör den där särskilda minen om stadsbors valhänthet och säger nåt om hur dumt det är att betala för sånt. Jag försöker bli av med samtalsämnet. Jag brister inte ut i respektfull beundran.
 
Motordrivna fordon oavsett vad det är fick jag veta för massor med år sen. Och jo, mina fordon är alltid olåsta oavsett om det är hemma eller i stan men nycklarna förvaras oåtkomliga. Bättre att den som vill titta igenom bilen slipper bryta sönder den för det finns ändå inget att stjäla i den. :D
Här på gården står alla fordon med nycklar i. Tur det när det började brinna. Annars hade det blivit två traktorer mindre.. Nu kunde sonen och svärsonen snabbt flytta dom.
 
Har plockat bort ett mindre trevligt sidospår och påminner er om att vara trevliga mot varandra när ni diskuterar.
/Mod
Ämenvadå, ingen lördagsfest på landet om inte första slagsmålet bryter ut innan 8 på kvällen eller för att citera min kompis "träskfinnen" som han kallar sig själv, "vörst passtu, sen några krokkar, sen emprännt och sen lår man rannen på seften para för att rannen inte ska lå mig på seften vörst." :laugh: Han är helskön den killen. :D

Men okej, vi får väl försöka skärpa oss,,,,,,, jag sa FÖRSÖKA. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp