Dubbelbur i bilen

Sparrisen123

Trådstartare
Såna där dubbelburar som passar i typ volvo v70, hur stora hundar passar de för?
Jag är jättedålig på att uppskatta storlek, och har inte kikat ordentligt på någon "live". Så förhoppningsvis finns det någon här som kan svara på min fråga. Passar de upp till Lagotto-storlek? Retrievers? Schäfer-storlek? Ännu större?

Sv: Dubbelbur i bilen

Jag skulle säga hundar upp till 60 cm. Sedan blir det trångt om de ska ligga där länge.

Ska kanske tillägga att jag menar per bur ;). Ska du bara ha en hund kan den nog vara ganska mycket större.

Vi har dubbellbur i vår V70 och där får vår Ridgebacktik plats i ena halvan utan problem. Tror dock hon är på gränsen, en stor RR-hane får det aningens trångt.

Jag har dubbelbur i min SAAB 9-5 (lite smalare än V70 på bredden, samma djup ungefär) flathanen på 33 kg, ca 60 i mankhöjd hade det lite trångt med halva utrymmet. Löste det med flyttbar mellanvägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 635
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 671
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 430
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka