Dubbelregga häst.

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Lillfisen04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 934
L

Lillfisen04

Hörde lite rykten idag om att det var nya regler och man kunde ev. dubbelregga.
Har en Breedingstock som inte har något vitt på sig förutom vit bläs och 2 vita strumpor.
Skulle man kunna regga honom som en quarter också. ??
Utbudet på tävlingar skulle ju bli betydligt större om man kunde starta både i breedingstock klasser och Quarter.
Någon som vet reglerna..??? Eller var jag kan hitta dom

Sv: Dubbelregga häst.

Den måste ha två quarterföräldrar för att kunna registreras som quarter...... ;)

/Carina :eek:

Okey, så dom som har sina dubbelreggade som både Paint och Quarter har båda föräldrarna som Quarter ?
Vet någon var man kan läsa om dom nya reglerna ? Dom ska tydligen gälla från 2005 eller 2004.

Precis, antingen är det hästar som inte gick att regga som quarter när "the white rule" fortfarande existerade eller så klarade de sig inom den men hade ändå tillräckligt vitt för att bli paint också... :p
Eller som våran konstiga häst som inte fick reggas som quarter p.g.a för mycket vitt på ett ben men inte hade nog för att bli en "riktig" paint utan blev en breedingstock.......fast nu är hon quarter också.... :banana:

Jag har inte fått regelboken från APHA för 2005 än.
Lenita, har din häst både mamma o pappa som quarter ?

Ja, de heter Frekles Flit Bar och Freakles Leo Par och är båda quarter annars hade vi som sagt var inte kunnat dubbelregga damen..... :p

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 634
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 263
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 503
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II