Dubbla SM-medaljer till Amanda Andersson

Den stora vinnaren vid årets SM i fälttävlan på Gärds blev young ridern Amanda Andersson som lyckades med konststycket att ta både seniorguld och young rider-silver. Wilma Nyhlén bärgade young rider-guldet medan Alice Klarfelt blev juniormästare.
 
Ja, jag trodde det var brukligt att man fick rida mästerskapshästen först och sedan häst nr två... Annars blir det ju en gedigen fördel för dom som rider två hästar...
 
I det fall ryttare startar flera hästar i klassen räknas den bäst placerade hästen som mästerskapshäst. Varje häst kan enbart starta i ett SM.
Såhär står det bara. Det fanns även en klass i tdb man kunde/skulle anmäla i för att rida SM, men hon har varken anmält sig för Senior eller YR så lite märkligt. Jag tänkte man kanske kunde välja innan t.ex.
 
Ja, jag trodde det var brukligt att man fick rida mästerskapshästen först och sedan häst nr två... Annars blir det ju en gedigen fördel för dom som rider två hästar...

Under en period ( kanske är så nu med) så blev den häst som var bäst placerad automatiskt mästerskapshästen. Det kom sig ur att en ryttare råkade komma på medaljplats på den häst hon INTE hade valt som mästerskapshäst och då skulle det bli svårbegripligt för utomstående sas det.

Alltså inte ett dugg svårbegripligt tycker jag iallafall om man bara förklarar 🙄 Så många utomstående är det ju inte i fälttävlan.

Iallafall som kom DET ur att en ryttare vann både guld och silver i början av 2000 talet på sina två hästar och eftersom det var just den personen så var det väldigt noga med att det inte fick upprepas! Det var ju en TR miss eftersom det fanns inte på kartan att någon överhuvudtaget på den tiden skulle kunna klara en sådan bedrift.
Man ska inte underskatta revanschsuget och viljan av att visa var skåpet ska stå 😏


Så egentligen kommer alla märkliga regler ur TR missar eftersom det sitter idioter och skriver krångliga regler som dom själva inte ens förstår hur det ska tolkas.
 
Såhär står det bara. Det fanns även en klass i tdb man kunde/skulle anmäla i för att rida SM, men hon har varken anmält sig för Senior eller YR så lite märkligt. Jag tänkte man kanske kunde välja innan t.ex.

Det Kan ju iof tolkas som att man inte kan rida två SM. Vet att det var något snack om det efter nått SM på Segersjö, men då var ingen YR på medaljplats så då struntade dom väl i det?

Hur hade det blivit om ryttaren inte vunnit utan en annan YR vunnit och bara ridit en häst? Hade den ryttaren fått välja vilket mästerskap den skulle vunnit då? Jag vet ju att Frida först utropades som overnight leader och sen ändrades det.
 
Under en period ( kanske är så nu med) så blev den häst som var bäst placerad automatiskt mästerskapshästen. Det kom sig ur att en ryttare råkade komma på medaljplats på den häst hon INTE hade valt som mästerskapshäst och då skulle det bli svårbegripligt för utomstående sas det.

Alltså inte ett dugg svårbegripligt tycker jag iallafall om man bara förklarar 🙄 Så många utomstående är det ju inte i fälttävlan.

Iallafall som kom DET ur att en ryttare vann både guld och silver i början av 2000 talet på sina två hästar och eftersom det var just den personen så var det väldigt noga med att det inte fick upprepas! Det var ju en TR miss eftersom det fanns inte på kartan att någon överhuvudtaget på den tiden skulle kunna klara en sådan bedrift.
Man ska inte underskatta revanschsuget och viljan av att visa var skåpet ska stå 😏


Så egentligen kommer alla märkliga regler ur TR missar eftersom det sitter idioter och skriver krångliga regler som dom själva inte ens förstår hur det ska tolkas.

Det bästa hade väl varit att man hade en egen klass för SM, så får man bestämma innan vad och vilket också har man en öppen 3*ig klass för alla andra. Så fattar även de som inte fattar
 
Det bästa hade väl varit att man hade en egen klass för SM, så får man bestämma innan vad och vilket också har man en öppen 3*ig klass för alla andra. Så fattar även de som inte fattar
Jag förstår verkligen inte ens varför SM och andra nationella (icke svenska) mästerskap tillåter fler hästar än en per ryttare. Förstå hur det skulle se ut på OS och VM om familjen Price och Ollie Townend fick rida hur många hästar de ville liksom 🤣🤣🤣
 
Under en period ( kanske är så nu med) så blev den häst som var bäst placerad automatiskt mästerskapshästen. Det kom sig ur att en ryttare råkade komma på medaljplats på den häst hon INTE hade valt som mästerskapshäst och då skulle det bli svårbegripligt för utomstående sas det.

Alltså inte ett dugg svårbegripligt tycker jag iallafall om man bara förklarar 🙄 Så många utomstående är det ju inte i fälttävlan.

Iallafall som kom DET ur att en ryttare vann både guld och silver i början av 2000 talet på sina två hästar och eftersom det var just den personen så var det väldigt noga med att det inte fick upprepas! Det var ju en TR miss eftersom det fanns inte på kartan att någon överhuvudtaget på den tiden skulle kunna klara en sådan bedrift.
Man ska inte underskatta revanschsuget och viljan av att visa var skåpet ska stå 😏


Så egentligen kommer alla märkliga regler ur TR missar eftersom det sitter idioter och skriver krångliga regler som dom själva inte ens förstår hur det ska tolkas.
Ja, så är det nu också
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter SM i fälttävlan är inne på den sista och avgörande dagen i Kristianstad. Amanda Andersson leder bland seniorerna och Wilma Nyhlén ligger...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev som väntat en händelserik dag i terrängen vid Folksam SM i fälttävlan på Gärds fina anläggning utanför Kristianstad. Amanda...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Tre guld-, tre silver- och lika många bronsmedaljer väntar på att få sina vinnare när årets inomhus-SM i hoppning för senior...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp