duktig på agility

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Buppisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 799
B

Buppisen

På tisdag börjar jag och Cilas vår första agilitykurs (en intensivkurs). Som jag har längtat efter detta! :banana:

Har ni erfarna agility-människor något tips på hur jag kan förbereda mig och Cilas för denna nybörjarkurs? Ja, förutom favoritgodis och hungrig vovva då.. :D

*längtar!*

Sv: duktig på agility

Kontaktövningar med störning! Kan man inte få för mycket av. Det är roooooligt att flänga lös på en agilitybana bland hinder och andra hundar, då är det bra att veta att man ska lyssna på matte. :) Skojigt, hoppas det går bra.

Kontaktövningar med störning! Kan man inte få för mycket av. Det är roooooligt att flänga lös på en agilitybana bland hinder och andra hundar, då är det bra att veta att man ska lyssna på matte. :) Skojigt, hoppas det går bra.

Tack!
Då ska vi träna lite extra på det den vecka som är kvar nu... Åh vad jag ser fram emot detta! ::)

*kl*

Vad roligt!

Det är myyycket handling som ska göras innan man sätter in själva hindrena, tycker jag:) Träna på att hunden kan springa på dina båda sidor under snäva svängar/kurvor och träna framför + bakombyten. Du får säkert hjälp med just bakombytena, som kan vara lite trixiga, på kursen, men det är aldrig fel att (om du känner dig säker) göra hunden van vid att du byter sida redan innan. det är en stor fördel, tro mig!

Kontaktövningar under störning är precis som Skogstrollet skrev också mycket bra.

Lycka till och ha det så roligt!

Gilly

Men vad kul! :D

Ska på slalomkurs med vovven ikväll och jag ser verkligen fram emot det! :banana:

MEN vad kul det var med agility! :bump::bump:

Cilas ÄLSKADE det, men metalltunneln var onekligen läskig och krävde sin övertalning. MEn allt annat var bara full fräs, förutom att både jag och husse var ena riktiga klantarsel på slalom! :crazy:

Längtar till måndag och nästa kurstillfälle!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 666
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma