dum fråga kanske..

man mäter bomvidden. och sadelläget(med det så menar jag hur lång/kort sadeln kan vara beroende på hur lång/kort din hästs rygg är). kolla på gamla trådar om sadeltillpassning så finns de nog(har jag för mig) en hel del bra länkar till sidor som beskriver bättre. ;)

Var dock på det klara med att det finns inga mått eller vinklar som gör det möjligt att beställa en sadel och garanterat få en som passar. Det absolut bästa och billigaste i det långa loppet är att ta ut en auktoriserad sadelutprovare.

Håller med Tassetass. Då får du en sadel som passar hästen och dig.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 358
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 194
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31