Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Jag har hört att "ditt" sätt att uttala det är det rätta, men jag är obstinat och uttalar det Bukefaalos för jag tycket det låter bättre :D Som tur är behöver man ju inte uttala det så värst ofta ;)

Jag fattar inte hur nån kan tycka att det låter bättre! :D I do not begripa alltså, det låter så himla fel bara tycker jag.

Argh. Tur att man inte hör folk säga det så ofta ;) :p

Jag uttalar det bukeeefalos typ. Inte BUKEfalos som jättemånga säger (mina öron blöder när folk säger så)

Min mammas öron blödde också när jag råkade uttala det fel som yngre, så när jag pratar med henne säger jag alltid BukEfalos. Vet ju att det är "det rätta", men innerst inne tycker jag att BukefAlos låter bättre, så det säger jag. I smyg. :p

Haha! Det är okej att säga så, så länge man gör det i smyg :D

Ja, det skiljer sig. Generellt gäller väl dock att flickorna ska skyla sig när de går in i puberterten och börjar bli stora - men synen på när detta sker skiljer sig ju såklart.

Ah, puberteten låter ju rimligt förstås. Tack! :)

kl
Jag säger bukefaaalos, trots att jag vet att det är fel. :o Bukéfalos låter så högtravande. :p

:bow: bukefalos med betoning på e låter som en maträtt. Betoning på a:et låter mkt bättre!

Haha ja det gör det verkligen! :D

kl
Hur bär man sig åt för att "koppla bort" något man inte kan sluta tänka på? Väntar på besked om ett jobb och om ca 2 veckor får jag veta om jag går vidare till nästa intervju(!). Jag kommer ju bli galen av väntan och nervositet?!

Kackerlackan på telefonluren, är det en riktig som de klistrat fast?
(i Telenorreklamen).

gissar att den antingen är en mekanisk/tillverkad eller animerad :) Men vet inte!

En "wanker" på skotska betyder ung. "runkare" (ursäkta språket, men det är ju faktiskt en språkfråga... :angel:) och brukar användas som ett allmänt skällsord, lite på samma sätt som "bög" används i svenskan.

Hur f-n bär man sig åt för att slakta en stor, tung och ful trämöbel, och var fasen gör man av resterna?
Finns det en kadaverbil för möbler? :D
Man lämnar den i grovsoprummet, finns inget sånt så får man köra den till en återvinningscentral.

*kl*
Jag betalade en faktura här om dagen. Hade glömt bort den så förfallodatumet hade gått ut några dagar innan, men jag hade inte hunnit få någon påminnelse.

Idag fick jag en påminnelse, men nu är den ju redan betald. Dock tillkommer det ju en påminnelseavgift, ska jag göra en till inbetalning och betala påminnelseavgiften eller behövs det inte?

Brukar det inte stå något i stil med att "om du betalade räkningen i tid eller har betalat den inom de senaste dagarna så kan du bortse från denna påminnelse..." längst ner? Eller är det jag som hittar på nu? Annars är väl det enklaste att ringa företaget som räkningen kommer ifrån antar jag!

Hade inte läst så noga, men där stod visst att jag skulle betala in påminnelseavgiften om jag redan betalat fakturan. Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 131
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 682
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka