Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Jag kan ha fel, men jag tyckte det stod "vinnare i klassen påsikt". Men nu minns jag inte var, handlade om fågelskådning?

Ah, ja. Det måste man ju. Går säkert att få någon slags gratismånad där, eller få tag på dokumentären på annat vis. Vet iofs inte hur intresserad du är av Bronies så du orkar fixa med det :D Dock var det ganska perfekt bakisfilm!

Haha njaaa kanske inte så intresserad. Dock så ska jag komma ihåg det ifall jag skulle skaffa netflix nån gång i framtiden. :)

Jag kan ha fel, men jag tyckte det stod "vinnare i klassen påsikt". Men nu minns jag inte var, handlade om fågelskådning?

På sikt vilket det nog ska vara innebär att något kommer hända fram över. Alltså att hen kommer kanske inte vinna just nu (i ditt exempel) men kanske nästa säsong eller om några år. Det kan alltså vara någon som är lovande som i ditt exempel eller något som förmodas hända längre fram "På sikt ska Kalle köpa flera hästar." = "Om några år ska Kalle köpa flera hästar." Eller: "På sikt kommer vi att bygga ut huset så att alla barnen får varsitt rum" = "Om några år kommer vi bygga ut huset så att alla barnen får varsitt rum." Är du med?

Vadå, menar du att livmodern krampar när man ammar? O_o

Livmodern har ju varit ordentligt uttänjd när man har varit gravid och när bebisen är född så ska ju livmodern dra ihop sig igen. Då är kroppen så finurlig att samma hormon som gör att mjölken rinner till gör också att livmodern drar ihop sig. Detta kan faktiskt vara smärtsamt för vissa de första gångerna man ammar. Det är ju inte så att livmodern fortsätter dra ihop sig i all evighet varje gång man ammar utan när den har återfått sin normala storlek vilket går ganska snabbt, på några dagar, så slutar livmodern dra ihop sig. Det är ju väldigt olika för olika personer hur det känns och om man känner något alls.
Om man av någon anledning inte ammar får man istället medicin som gör att livmodern drar ihop sig.

Livmodern har ju varit ordentligt uttänjd när man har varit gravid och när bebisen är född så ska ju livmodern dra ihop sig igen. Då är kroppen så finurlig att samma hormon som gör att mjölken rinner till gör också att livmodern drar ihop sig. Detta kan faktiskt vara smärtsamt för vissa de första gångerna man ammar. Det är ju inte så att livmodern fortsätter dra ihop sig i all evighet varje gång man ammar utan när den har återfått sin normala storlek vilket går ganska snabbt, på några dagar, så slutar livmodern dra ihop sig. Det är ju väldigt olika för olika personer hur det känns och om man känner något alls.
Om man av någon anledning inte ammar får man istället medicin som gör att livmodern drar ihop sig.

Jag säger då det, barn är roten till all ondska!!!!!

:D

Men va? Man skjuter ju inte spermierna direkt upp i livmodern precis? De hamnar ju i slidan så vad spelar det då för roll om livmodern krampar för att hålla kvar?O_o:p Eller du menar att den skulle göra det efter att de simmat upp där? Och hålla kvar mikroskopiska saker, jävlar vad den får krampa då.:p:D

Hahaha! Jag har faktiskt ingen aning:rofl: Jag förväxlar nog livmoder och dess kramper med något annat!
Men jag tror verkligen att jag har hört eller läst att livmodern spänner sig och håller på efter en orgasm för att säkerställa att sperman stannar kvar typ:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 131
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 690
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S