Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Motsatsen till avsikt?Vad betyder påsikt?
Ah, ja. Det måste man ju. Går säkert att få någon slags gratismånad där, eller få tag på dokumentären på annat vis. Vet iofs inte hur intresserad du är av Bronies så du orkar fixa med detDock var det ganska perfekt bakisfilm!
Hehe, vänta bara tills du fått barn och ammar första gångerna![]()
Jag kan ha fel, men jag tyckte det stod "vinnare i klassen påsikt". Men nu minns jag inte var, handlade om fågelskådning?
Vadå, menar du att livmodern krampar när man ammar?![]()
Livmodern har ju varit ordentligt uttänjd när man har varit gravid och när bebisen är född så ska ju livmodern dra ihop sig igen. Då är kroppen så finurlig att samma hormon som gör att mjölken rinner till gör också att livmodern drar ihop sig. Detta kan faktiskt vara smärtsamt för vissa de första gångerna man ammar. Det är ju inte så att livmodern fortsätter dra ihop sig i all evighet varje gång man ammar utan när den har återfått sin normala storlek vilket går ganska snabbt, på några dagar, så slutar livmodern dra ihop sig. Det är ju väldigt olika för olika personer hur det känns och om man känner något alls.
Om man av någon anledning inte ammar får man istället medicin som gör att livmodern drar ihop sig.
Va? Varför krampar den efter sex?![]()