Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Hur funkar såna där hårpinnar? Hur får man håret att sitta kvar, det bara glider ju iväg? :confused:
Tycker det är sjukt snyggt men lyckas aldrig få det att sitta kvar!

Mitt hår stannar kvar. Har hår ner till svanken och jag använder endast 1 pinne. Har dock en speciell teknik, kan dock inte beskriva den utan en film...

Vad betyder det som står under nicket till vänster här? Som under mitt nick där det står måndansare.

Hmm.. Jag har försökt en massa olika tekniker och tittat på en massa filmer, men jag får inte till det. Får kanske hålla mig till vanliga hårsnoddar ett tag till :p

Kanske det!:D Åh, önskar att jag kunde hitta videon som gjorde att jag lärde mig min teknik! Den var så bra och så enkel!

kl

Någon som vet? Min relativt nya iphone5 har börjat krångla i låsknappen, så skall ta den tillbaka till försäljaren och hoppas väl på en ny. Finns det något smidigt sätt att spara all data jag har på den? Exv. kontakter, appar, foton etc.

googlade och hittade ett svar :idea: Nu måste jag bara hitta nån stans att ansluta via WiFi... Störande att mobilens egna internet inte skall räcka :confused:

Nope, det sitter inte kvar.. Jag har nog för tunt hår tror jag, det finns liksom inget att fästa pinnen i.

kl

Om en bonde odlar havre och ska skörda, kan han skörda även det som vilda djur legat på och gjort att det blivit platt mot marken? Eller går inte det att få upp med maskinen/blivit dåligt?

Varför blir ägg blå-gröna efter man kokat dom?
Anledningen till att överkokta ägg blir missfärgade och grön-grå vid gulan beror på att svavel och järn i ägget reagerar och bildar järnsulfid vilket kan göra att det luktar mer svavel av ägget än normalt och det inte ser lika smakligt ut. Missfärgade ägg p.g.a. överkokning är ofarligt och de är fortfarande helt okej att äta.

180 100 :idea:

kl
Det här som man ser efter vissa fb-satusar "känner sig xxx", vart kommer det ifrån?? :confused:

Du kan välja att lägga till en "känsla" precis som du lägger till en bild, video eller något annat när du skriver en status. Knappen där du får till detta sitter bredvid kameraknappen när du klickat i rutan för att uppdatera din status, och då kommer en massa olika känsloförslag upp som man får välja emellan :)

Tillägg: Du kan också välja att bara lägga till t.ex. vad du gör, äter, dricker etc (vilket jag inte alls ser poängen med, men ändå), men det översta valet är "Feeling" och där kan du sen bläddra mellan olika känslor som sagt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 141
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 967
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd