Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Mmm får mig att tänka på en stor köttförädlingsfabrik som har en minst sagt .. pikant doft. Mums! Jag blir sååå sugen på att äta något med köttarom nu. ;)

Ninnurur
Bild! Jag googlar men får bara upp en massa bilder på kvinnor i varierande ålder som ligger på rygg med brösten upptryckta till hakan och putar med läpparna. Konstigt, vad jag än googlar på kommer såna bilder upp (de är påklädda, inget snusk här!). Why is that?

kl

varför är det en självklarhet att ha säkerhetsbälte när man åker bil men inte buss eller tåg?

med tanke på de senaste relaterade olyckorna...

För att det inte finns bälten i tåg, och oftast inte i bussar heller (antagligen p.g.a. ekonomi, eller för att det är smidigast så, på något vis)- med undantag för långfärdsbussar där det är krav på att använda bälte.

Däremot undrar jag varför så OTROLIGT många bussresenärer med barnvagn inte spänner fast den ordentligt, utan nöjer sig med att hålla i den, med eller utan brom, alt lägger i bromsen och sätta sig i närheten? :crazy:

På bussar är det förmodligen för att folk inte åker så länge så de skulle inte använda dem ändå, hur mycket det än skulle behövas.

Varför det inte finns i tåg förstår jag inte. Att folk inte använder dem för att de inte finns är väl inte riktigt vad emlem undrar över, snarare VARFÖR det inte finns.

Ja det är märkligt, att det inte finns i tåg!

kl
Vad är det för skillnad på 95- och 98-oktanig bensin? Alltså, vad gör det för skillnad för motorn?

Tja, jag vet så mycket som att om du har bil som går på 95 tanka för guds skull inte på 98.
Om an har bil som går på 98 så kan man tanka på 95 om man då och då har i en speciell vätska.
en finns säkert någon som kan bättre;)

Jag vet att oktantalet står för bränslets förmåga att motstå temperatur och tryck. Det innebär att oktantalet talar om hur motståndskraftig bensinen är mot självantändning i motorn. Motorer med högre kompression kräver ett högre oktantal, t.ex. en v8.

Hoppas det blev lite klarare för dig. :)

95 är den enda som är blyfri också.

vad är det för skillnad på clementiner och satsumas egentligen? Jag älskar satsumas men är inte lika förtjust i clementiner :p

Den ena har tjockare skal och är sötare än den andra. Men jag har inte den blekaste aning om vilken. Och så tror jag det skiljer i säsong... Ungefär.

*KL*

Skriver hemtenta och skulle behöva en annan variant av "Det är alltså tydligt, som jag tidigare nämn, att [...]" någon som har ett förslag på hur jag kan skriva? Please, pretty pretty, please?

Clementiner är de med tjockare skal och sötare smak. Jag gillar inte clementiner men älskar satsumas :p

Det händer inget illa om man tankar 98 i en bil som ska ha 95 heller, bilen går lite bättre bara och det blir dyrare :p

Kl

Vad händer om pinoccio säger: Min näsa kommer nu växa?

Har funderat på detta väldigt länge nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 141
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 967
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd