Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Vad innebär att vara proffs inom konståkning då? Betyder det att det finns "bättre" konståkare än dem som är med i OS?

(Här får någon gärna rätta mig om jag har fel, för jag är inte helt säker på det här.)

Om man är proffsåkare eller inte har inget att göra med hur bra man är. ISU har en massa regler om vilka tävlingar man får ställa upp i för att få tävla i t.ex. världscup/EM/VM/Fyra kontinenter/OS. Ställer man upp i andra tävlingar än de som ISU godkänt får man inte längre tävla i någon av ISU:s tävlingar, däribland då mästerskapen.

Så "proffsstämpeln" är egentligen en "får inte tävla i ISU-tävlingar-stämpel". Och det är förstås utanför ISU:s tävlingar som de stora pengarna finns... ;)

Jag håller i bananen och sen bryter jag ner den där delen där bananen hänger fast i när den hänger i sin klase.

kl

Ponnyn var i roundpennen idag och sköt i väg som en katapult. Bakbenen hängde väl inte med exakt så som han ville och han bröt av till trav eller ett halvt varv och sen tog han 2-3 konstiga steg med bakbenet. Men sen såg jag inte konstigt efter det och han var inte varm eller svullen.
Är dock rädd att han kommer vara helt tjock i benet i morgon!:nailbiting:

Bör jag vara orolig?
/Övernervös

håller i "plutten" och kastar :D

Hur kan man förklara "Solhälsningen" i yoga på ett enkelt och kortfattat sätt? :p

Got2Be; antagligen inte, men du kan alltid ringa och rådfråga vet. :)

Kasta brukar jag också göra, men det fungerar inte alltid! Speciellt inte om bananen är för mjuk:p

Jag avvaktar väl till imorgon och så får jag se hur benet ser ut. Man vet ju själv om man har ramlat att dem tre första stegen kan göra ont och sen är det som vanligt.

Haha jag har precis bytt bananöppningssätt, jag öppnar i andra änden så att "pinnen" är nedåt, för jag misslyckas alltid att öppna åt andra hållet :D

Äter ni kiwi med eller utan skal? Jag äter kiwi som äpplen... :o

Det går att borsta bort det värsta med handen om man tycker det är obehagligt - och nej, det är inte konstigt att tugga, ungefär som att tugga äppelskal fast strävt :D

Jag gör som Got2Be! Resten av min familj gör som du dock, och jag reagerar fortfarande som Mineur varje gång jag råkar se det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 132
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 820
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S