Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, när det pratas om sådana former i kemisammanhang så har man kallat dem donut shaped. Så jag är också nyfiken på det vetenskapliga namnet.
Närmast till hands i mitt fall vore bilring, i alla fall om jag sätter händerna i sidorna...
:angel:
Numera har jag en Torus shape, låter mycket tjusigare!
:D
 
En dum fråga jag alltid funderat på... Om man är ute och kör kvällstid och det vid sidan av vägen finns ett järnvägsspår där det kommer ett tåg, bör man blända av för denne?

Jag blir ofta bländad av tågets ljus och bländar av, vilket gör att tågföraren ibland bländar av med... Men jag har alltid undrat om man ska göra det eller om det är onödigt. :D
 
En dum fråga jag alltid funderat på... Om man är ute och kör kvällstid och det vid sidan av vägen finns ett järnvägsspår där det kommer ett tåg, bör man blända av för denne?

Jag blir ofta bländad av tågets ljus och bländar av, vilket gör att tågföraren ibland bländar av med... Men jag har alltid undrat om man ska göra det eller om det är onödigt. :D
Ja, du ska blända av.
 
@Sasse
En dum fråga jag alltid funderat på... Om man är ute och kör kvällstid och det vid sidan av vägen finns ett järnvägsspår där det kommer ett tåg, bör man blända av för denne?

Jag blir ofta bländad av tågets ljus och bländar av, vilket gör att tågföraren ibland bländar av med... Men jag har alltid undrat om man ska göra det eller om det är onödigt. :D
Det var ingen dum fråga, det var en bra fråga! Om du möter tåget och blir bländad, så blir säkert tågföraren bländad av dina helljus med, även om de inte alls är lika starka som tågets. Bländar du av blir hen säkert glad, och jag antar att det är samma med dig. Med andra ord, bra tänkt av dig att blända av. Fortsätt med det!
;)
 
En dum fråga jag alltid funderat på... Om man är ute och kör kvällstid och det vid sidan av vägen finns ett järnvägsspår där det kommer ett tåg, bör man blända av för denne?

Jag blir ofta bländad av tågets ljus och bländar av, vilket gör att tågföraren ibland bländar av med... Men jag har alltid undrat om man ska göra det eller om det är onödigt. :D
Jag uppskattar att bilar bländar av och besvarar det alltid om jag kan(speciellt om jag har ett lok med xenonstrålkastare) och det är lämpligt. Enligt respektive regelverk ska väl du alltid blända av medan jag i princip inte ska blända av för något. Med det sagt så sitter jag kvar på spåret även om jag kisar någon sekund medan bilar kan hamna lite överallt - så min(och många kollegors) åsikt är att du gör vad som känns säkrast för dig vid varje möte. :)
 
En dum fråga jag alltid funderat på... Om man är ute och kör kvällstid och det vid sidan av vägen finns ett järnvägsspår där det kommer ett tåg, bör man blända av för denne?

Jag blir ofta bländad av tågets ljus och bländar av, vilket gör att tågföraren ibland bländar av med... Men jag har alltid undrat om man ska göra det eller om det är onödigt. :D
Ett litet förtydligande.

Helljusförbud:
* när du möter annat fordon
* möte med tåg, spårvagn etc.
* när du kör bakom annat fordon
* när det är tillräckligt ljust ute
 
Om man byter stavning på sitt efternamn men fortfarande har den gamla stavningen på pass och id-kort osv, blir de ogiltiga då? Det är ingen stor ändring det handlar om, bara en bokstav.
 
Sto för avel ...

" ... bla bla bla. Fin härstamning.
Hästen har en felställning på ena fram, det orsakar en rörelsestörning, men den märks mindre när hon satts igång och är i kondition.

Ska man alva på en sån?
Såklart, det är ju ett sto, hon lääängtar säkert efter att få bli mamma :banghead::meh:

Allvarligt: Nej! Spelar ingen roll hur fin stam, det finns helt friska djur att avla med.
 
Sto för avel ...

" ... bla bla bla. Fin härstamning.
Hästen har en felställning på ena fram, det orsakar en rörelsestörning, men den märks mindre när hon satts igång och är i kondition.

Ska man alva på en sån?
Beror kanske på om den är resultatet av en skada elelr medfött.

Benställningar är en av de saker som nedärvs pricksäkert. Plus virvlar ;) - men de har inget med brukbarhet att göra.

Det finns gott om korrekta ben därute. Varför avla på skit?
 
Vad är det med tjejer och mig, varför vill så många informera mig om deras mens?
Jag menar vist jag kan förstå att det är en jobbig del i livet!
Och att jag aldrig kan förstå.
Men varför vill så många prata med mig om det :yuck: :meh:
 
Vad är det med tjejer och mig, varför vill så många informera mig om deras mens?
Jag menar vist jag kan förstå att det är en jobbig del i livet!
Och att jag aldrig kan förstå.
Men varför vill så många prata med mig om det :yuck: :meh:
Specificera prata om det, smärtan kan jag ta upp för att min rygg blir extremt känslig och jag klarar inte av att sitta hur länge som helst.
Och du kanske lyssnar och sympatiserar mer än vad dom flesta män gör?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 147
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp