Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag en fråga, eller fundering som passar tråden.
Jag söker en video. Ni vet sådana där leksaker som härmar vad man säger, med en pipig röst, i videon har man satt två sådana(eventuellt pokemons) mitt emot varandra, så att de härmar varandra. Det blir ju en typ av rundgång, så till slut står de typ bara och skriker något infernalisk :rofl:

Jag har försökt att söka, och jag brukar vara ganska bra på att hitta på nätet, men nada.

Så, är det någon som vet vilken video jag tänker på?:D

Det här är en sån som härmar, och är ganska kul. Dock inte pockemons. Tror de är ryssar.

 
Varför blir man blek och gråaktig i färgen i ansiktet när man mår riktigt illa? Så fort man kräkts kommer ju normala färgen tillbaka.
 
Fast ändå. Varför skulle blodet behövas nån särskild stans bara för att man kräks?
För att den satsar på de inre organen. Den känner att nu är nåt inte okej (har fått i sig något som inte ska vara där) och kroppen blir dessutom stressad, man får förhöjd puls och snabbare andning osv. Lite av en chock men i lightversion
 
För att den satsar på de inre organen. Den känner att nu är nåt inte okej (har fått i sig något som inte ska vara där) och kroppen blir dessutom stressad, man får förhöjd puls och snabbare andning osv. Lite av en chock men i lightversion
Man behöver ju inte ha fått i sig något? Man kan kräkas av åksjuka, eller av migrän. Kräkcentrum sitter nära hjärnstammen där migränanfallet håller hus, enligt min neurolog. Därför kräks man. Men att det skulle vara jämförbart med chock vet jag inte?
 
Man behöver ju inte ha fått i sig något? Man kan kräkas av åksjuka, eller av migrän. Kräkcentrum sitter nära hjärnstammen där migränanfallet håller hus, enligt min neurolog. Därför kräks man. Men att det skulle vara jämförbart med chock vet jag inte?
Kroppen reagerar lite liknande som vid chock. Vid illamående får du ofta förhöjd puls (blodcirkulationen funkar inte som vanligt), man blir kallsvettig osv. Kroppen utsätts ju för en plötslig stressituation.
 
Man behöver ju inte ha fått i sig något? Man kan kräkas av åksjuka, eller av migrän. Kräkcentrum sitter nära hjärnstammen där migränanfallet håller hus, enligt min neurolog. Därför kräks man. Men att det skulle vara jämförbart med chock vet jag inte?
Jag tror inte att kroppen kan avgöra så snabbt om illamåendet är farligt eller inte, utan illamåendet skapar en stressreaktion som begränsar blodcirkulationen till de inre delarna.
 
Blir armar och ben också bleka? Om kroppen tar "allt" blod från ansiktet (hjärnan då?) borde den inte ta från armarna och benen först?
Får kolla på någon som är kräkfärdig.
 
Jag tror inte att kroppen kan avgöra så snabbt om illamåendet är farligt eller inte, utan illamåendet skapar en stressreaktion som begränsar blodcirkulationen till de inre delarna.
Det låter något mer troligt ja. Men det skulle vara intressant att veta.

Jag såg mig i spegeln strax innan jag svimmade en gång. DÅ var jag grå, allt blod var borta från ansiktet. När jag kräks, däremot, då är jag blek. Men inte alls samma grå.
 
Jag tror inte att kroppen kan avgöra så snabbt om illamåendet är farligt eller inte, utan illamåendet skapar en stressreaktion som begränsar blodcirkulationen till de inre delarna.
Ja, illamående är ju i grunden till för att avvärja potentiell livsfara (typ ätit giftiga bär) så det kan nog utlösa ett stort krislarm utan att först fråga om det behövs eller ej.
Man behöver ju inte ha fått i sig något? Man kan kräkas av åksjuka, eller av migrän. Kräkcentrum sitter nära hjärnstammen där migränanfallet håller hus, enligt min neurolog. Därför kräks man. Men att det skulle vara jämförbart med chock vet jag inte?
Och de exemplen är ju "missförstånd" av kroppen som kräks när det egentligen inte finns ett behov. Då kan den knappast identifiera att den inte skulle behöva larma heller.
 
Varför händer alltid allting i November? Det har alltid varit min mest fullspäckade månad, och jag behöver liksom aldrig någonsin anstränga mig för att den ska bli fullspäckad. Kul att det händer lite men jag hinner ju knappt återhämta mig. Varje gång jag pratar om det med andra säger de att det är samma för dem. Så varför händer allt i November?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp