Duracell-kanin/grävmaskin!!

M

Mulen

Nu är det så att min kära lilla Ruben (Hermelin 8-9v.) hittat sig en liten hobby - att gräva! :smirk:

När han väl har börjat finns det inget stopp, jag börjar snart leta efter en lucka på honom någonstans, för någon har nog tryckt i honom batterier!

Han gräver i tröjor, byxor, filtar, kuddar, soffor...you name it!

Han kör ner sitt lilla huvud i materialet han valt ut sen börjar han tugga följt av att krafsa, har man otur finns ens kropp under detta material... (aj aj aj!)

Försöker man putta lite på honom så att han slutar så spjärnar han emot och fortsätter (He's on a mission!) :crazy:
I början reagerade han om man sa till honom eller smackade lite, även om man puttade lite på honom men nu!
Han gräver och han gräver och han gräver...lyfta bort honom funkar under tiden han är i luften, när han kommer ner är det gräv-tajm igen *suck*

Han gräver dock inte hela tiden utan kan vara duktig i drygt fem minuter sen är det dags...

HUR får jag detta envisa djur att sluta?

Jag förstår att han behöver gnaga och gräva, men jag vill inte att han gör det på mig!
Så, hur säger man till en kanin på bästa sätt?
Är detta en övergående fas eller har jag gått och köpt mig.....en GRÄVARE? :eek:
 
Det är nog en grävling du har köpt ;) Köp en stor kisslåda och fyll med sand så har han något att gräva i :)
 
Precis så gör min kanin också när hon är inne, inte lika mycket iof.. Dock är hon en utekanin och hon gräver gångar i sin bur och sitter där och myser.. Jag brukar gå med henne till en stor sandlåda ibland så hon får gräva av sig lite, det brukar funka bra!

// :bump: Julia :bump:
 
Vår kanin gravde når den ville ha kos, eller litt "action". Hvis hele familien satt stille og så på TV, lagde kaninen et forskrekkelig rabalder med å løpe bak sofaen samtidig som han gravde med forlabbene!!!

Ville han ha kos, så gravde han PÅ oss... Det kunne være litt slitsomt til tider, så jeg skaffet meg sånne kjempetykke "kosedyr-tøfler", og når jeg hadde de på bena kunne jeg "overse" gravingen hans. Han ble SÅÅÅÅ irritert når han ikke fikk noe respons :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har tacksamt nog varit ganska förskonad från hosta. Den enda tidigare jag haft var min K, som efter en lunginfl som föl och sen...
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: tuaphua
·
F
Däggdjur Nybliven medlem, har ofta varit inne på bukefalos men tyckte att nu var det dags för mig att ta steget :) Min lilla sorgliga histora...
2
Svar
25
· Visningar
21 338
Senast: lilstar
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 398
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp