Duscha lurvig häst? Dumt eller smart?

Hästlängder bättre, min åring hade kvar en del av ullen från fölpälsen och den försvann nu också med Furminatorn, du borde helt klart prova en!
Jag googlade lite och hittade min för 300:- helt klar värt det!
Låter helt klart intressant, går den bara att beställa från nätet eller kan det tänkas att någon butik har den? Tänkte om det fanns möjlighet att kika lite på den innan köp. :p
 
Den finns säkert i butik också, har sett för smådjur i zooaffärer.
Om du funderar på att köpa så skicka ett PM så kan du få namnet på webshoppen jag köpte av, det får jag väl inte posta här som reklam tänker jag... ?
 
Låter helt klart intressant, går den bara att beställa från nätet eller kan det tänkas att någon butik har den? Tänkte om det fanns möjlighet att kika lite på den innan köp. :p

Googla på furminatorkopia. Jag hittade mina för 129 kr inklusive frakt och de har fungerat klockrent i flera år. Jag fattar ärligt talat inte hur jag klarade mig innan. Det finns inget som ens kommer i närheten i effektivitet, inte ens dammsugare.
 
Googla på furminatorkopia. Jag hittade mina för 129 kr inklusive frakt och de har fungerat klockrent i flera år. Jag fattar ärligt talat inte hur jag klarade mig innan. Det finns inget som ens kommer i närheten i effektivitet, inte ens dammsugare.
Ah, det finns redan kopior också, se där. Får vi spana in då. :p
 
En liten varning om ni vill använda furminator; Var försiktig med hur du vinklar den! Vinklar man den fel och märker att håren aldrig slutar trilla av, så kan man se att man råkat dra av för mycket underhår (alltså troligtvis päls som skulle lossna, men inte hade lossnat än). Hästen såg inte klok ut och blev lite kall (och kal) :p

Det hände dock bara lite på rumpan eftersom jag blev så glad när jag såg hur bra den var. Sen märkte jag att vinklar man den rätt tar den bara de fällda håren, så lägger in en liten varning så ni slipper märka det själv :D
 
En liten varning om ni vill använda furminator; Var försiktig med hur du vinklar den! Vinklar man den fel och märker att håren aldrig slutar trilla av, så kan man se att man råkat dra av för mycket underhår (alltså troligtvis päls som skulle lossna, men inte hade lossnat än). Hästen såg inte klok ut och blev lite kall (och kal) :p

Det hände dock bara lite på rumpan eftersom jag blev så glad när jag såg hur bra den var. Sen märkte jag att vinklar man den rätt tar den bara de fällda håren, så lägger in en liten varning så ni slipper märka det själv :D

Fast det står tydligt i instruktionerna att man får dra max fem drag på varje ställe. De instruktionerna fanns även med till mina kopior. Drar man max fem drag så riskerar man inga kala fläckar.
 
En liten varning om ni vill använda furminator; Var försiktig med hur du vinklar den! Vinklar man den fel och märker att håren aldrig slutar trilla av, så kan man se att man råkat dra av för mycket underhår (alltså troligtvis päls som skulle lossna, men inte hade lossnat än). Hästen såg inte klok ut och blev lite kall (och kal) :p

Det hände dock bara lite på rumpan eftersom jag blev så glad när jag såg hur bra den var. Sen märkte jag att vinklar man den rätt tar den bara de fällda håren, så lägger in en liten varning så ni slipper märka det själv :D

Just så har vi medvetet gjort på t ex gamla hästar som inte fällt av ordentligt när värmen kommer. Tunna ur hela pälsen lite grann istället för att plocka fram klippmaskinen o delklippa. Funkade super!
 
Fast det står tydligt i instruktionerna att man får dra max fem drag på varje ställe. De instruktionerna fanns även med till mina kopior. Drar man max fem drag så riskerar man inga kala fläckar.
Läser man instruktionerna är det lätt att veta, får man låna en stallkompis så är det inte lika lätt, därav mitt inlägg.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 141
Senast: AbCdE
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
3 932
Senast: MiniLi
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp