Duscha med gips?

Om den floppar runt hit o dit å brukar båda benen vara brutna o då får man ett rundgipz eller ett gäng med zkruv,zpik,muttrar mm
Fast TS skriver ju gips och det ser på bilderna ut att vara "helgipsat.". Jag vet inte riktigt var skillnaden går, men när jag hade brutit fingret i posten ovan hade jag typ bandagerat "halvgips" som absolut gick att ta av, men det borde jag i efterhand inte ha fipplat med. :)

Edit: sedan antar jag att @Sonic76 inte hade frågat här om läkaren sagt att det gick bra att ta av.
 
Fast TS skriver ju gips och det ser på bilderna ut att vara "helgipsat.". Jag vet inte riktigt var skillnaden går, men när jag hade brutit fingret i posten ovan hade jag typ bandagerat "halvgips" som absolut gick att ta av, men det borde jag i efterhand inte ha fipplat med. :)
Hon har en zkena
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fast TS skriver ju gips och det ser på bilderna ut att vara "helgipsat.". Jag vet inte riktigt var skillnaden går, men när jag hade brutit fingret i posten ovan hade jag typ bandagerat "halvgips" som absolut gick att ta av, men det borde jag i efterhand inte ha fipplat med. :)

Edit: sedan antar jag att @Sonic76 inte hade frågat här om läkaren sagt att det gick bra att ta av.
Nej gipsskena
Den sitter på ovansidan och runt utsidan av handleden.
Läkaren vill att det sitter i 4 veckor.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Van gipsbärare här. En rejäl påse, tjocka fryspåsar är att föredra, över gipset. Jag tyckte gummiband var enklast att försluta med både för vattentätheten och att få av och på själv men det är såklart en smaksak. Håll armen uppåt utanför duschstrålen så gott du kan.
Duschskydd är säkert smidigare men jösses så dyrt!
 
Duschskydd värt varenda krona. Till arm är det inte många kronor på apoteken.
Inte många kronor? 69 kronor för ett duschskydd som du förhoppningsvis kan återanvända ett par gånger tycker jag är mycket pengar men allt beror såklart på vad man har för inkomst. Om det är värt varenda krona eller inte beror ju på vad du får dra ner på för att ha pengar till det.
 
Inte många kronor? 69 kronor för ett duschskydd som du förhoppningsvis kan återanvända ett par gånger tycker jag är mycket pengar men allt beror såklart på vad man har för inkomst. Om det är värt varenda krona eller inte beror ju på vad du får dra ner på för att ha pengar till det.
Är ju iaf fem/paket om jag inte minns fel.
 
Inte många kronor? 69 kronor för ett duschskydd som du förhoppningsvis kan återanvända ett par gånger tycker jag är mycket pengar men allt beror såklart på vad man har för inkomst. Om det är värt varenda krona eller inte beror ju på vad du får dra ner på för att ha pengar till det.
Nä för mig som pensionär med låg inkomst är det verkligen inte många kronor för att få duscha mig.
Nu har jag bara vart drabbad av gips på ben och det betalade jag 600 kr för ett som höll hela tiden (inget engångs)
2 gipsningar på 12 veckor tillsammans.
 
Eftersom jag brutit foten tre gånger har jag bra vana att duscha med gips 😁
Köpte påsar på apoteket och lindade tätt med wetwrap, gör inte inte att linda av tillskillnad från tejp 😵‍💫
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 666
Senast: baraclara
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
929
Senast: Andromedae
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp