Ballerinan är så ljuvlig: :love:
01Vackraballerinan3.jpg
 
Oroliga bebben har blivit av med de längsta vingpennorna på något sätt:
05Vingklippt7.jpg

Hur går något sånt till ens? De är kapade, inte utryckta, så de kommer väl inte växa ut föränn det är dags att byta dem heller? Den verkar inte ha något större problem med att flyga dock.
 
Den har ju klarat sig i några veckor dock, och numera får jag iallafall ta upp den så jag kan få i den frön ifred.

Men den påminner lite om trollbebben som tyvärr försvann - trots att den blev betydligt bättre och jag trodde faktiskt den skulle klara sig. Förhoppningsvis följde trollbebben bara med några andra duvor någon annanstans men det kanske bara är önsketänkande.

Den var så söt: :cry:
09trollunge2.jpg
 
Rödluvan + kille och Ursäkta har jag inte heller sett på en månad nu. :(

Saknar den lille odågan så mycket, men jag tror bara han har flugit iväg på nya äventyr. Han var borta mer och mer innan han försvann. Iom att han är smart, tuff, stark och så är han ju grå så har han oddsen på sin sida ändå. Och det är inte konstigt att de kommer och går egentligen.

Här skyddade han sin mat (i vanlig ordning) från Sköna Bönan:
Ursäkta och Sköna Bönanq3.jpg

Hoppas han svänger förbi någon gång snart, innan han bytt hela fjäderdräkten så jag fortfarande känner igen honom. Fast beter han sig som vanligt lär jag känna igen honom oavsett. :love:
 
Akvarellduvan vågade flyga upp! (:eek:) Landade på Vitingens vinge och sen ångrade han sig men ändå! Hitintills vågar han bara äta frön ur min hand ibland och då ska det helst vara många orädda duvor som trängs, annars vågar han inte.

Nervös men modig akvarellduva till vänster: :D
10hej18.jpg
 
Det är precis brevid mig på den lilla tröskeln. Han försöker hålla sin tröskel ren från andra duvor så att han har en chans när jag lägger en fröhög där till honom i smyg.

Gulliga gubben väntar så snällt: :heart
15Persson.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp