Sen har vi den här damen som har en sne näbb, den funkar tack och lov ändå som den ska. Hon måste väl flugit in i något tänker jag?
Visa bifogad fil 93157

Fåglar verkar ibland födas med sned näbb. Ganska vanligt tydligen bland höns. Ofta med ett öga borta också.
Jag prenumererar på en som föder upp gäss och fått samma på en av avkommorna där.

De vilda med allt för sned näbb överlever kanske inte bara. Det här ör nog milt nog så den kan leva ett helt liv utan problem, i stan iallafall.
 
Fåglar verkar ibland födas med sned näbb. Ganska vanligt tydligen bland höns. Ofta med ett öga borta också.
Jag prenumererar på en som föder upp gäss och fått samma på en av avkommorna där.

De vilda med allt för sned näbb överlever kanske inte bara. Det här ör nog milt nog så den kan leva ett helt liv utan problem, i stan iallafall.
Oj! Det visste jag inte! Skönt att höra ändå - bättre för henne om hon är född sån, hon är vuxen så isåfall har det funkat för henne ett tag. Hon kanske har svårt med mindre bitar men solroskärnor är inga problem åtminstone.
 
Lycka är när Khali kommer tillbaka efter att ha varit borta i mer än en vecka! Passade på att ta några bilder tillsammans med fina tanten. :heart
011.jpg


Tycker ibland att hon låter lite på andningen, (säkert bara jag som överdriver, har fan lagt örat på fågeln och lyssnat till och med :bag:) så jag har beställt probiotika och vitlöksolja för duvor.😅 Det är sånt de använder för att på naturligt sätt stärka imunförsvaret till racingduvor, tänker att det skadar inte med en boost oavsett!
 
Prima Ballerinan:
06PrimaBallerina38.jpg


Ballerinan kaxburrar så mycket att jag knappt känner igen den när fjädrarna ligger helt slätt. Ser så mycket större ut när hen visar upp sig att jag glömmer att Ballerinan egentligen inte är så stor som den låtsas. :heart
 
I morse såg jag en sån fin duva! Riktigt mörk, så nära man kan komma svart innan det blir svart. Den var så i hela kroppen, och svarta ögon tyckte jag att jag såg. På det hade den väldigt tydligt skimmer i alla möjliga färger och skiftningar. :love: såg ut som en galax!
Önskar jag hann fota den men självklart flög den iväg. :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp