Bukefalos 28 år!

Dvärgpinscher och whippet...

Ferrari

Trådstartare
Ni som har hundar av dessa raser... kan inte ni berätta lite om dem?

Hur de är i psyket? Är (el ska man säga "var") de lätta eller svåra att fostra?

Hur mkt aktivering ger ni dem, mental och fysisk?

Och det viktigaste av allt... bilder... har ni nåra bilder ni kan sätta ut på dessa raser?

I love them :love:
 
Sv: Dvärgpinscher och whippet...

Jag har en dvärgpinscher. En tik på 6 månader. En otroligt glad, lättlärd och livlig hund. Det är mycket bus och full fart. Hon har väldigt mycket vakt i sig och är omutligt vaksam mot främlingar men hon lär sig snabbt att känna igen dem hon sett förr.
En knähund, och du får räkna med att den bor med dig i sängen, under täcket. Men jag älskar min lilla hund och skulle inte byta bort henne mot nåt i världen! :love:

{72C326D9-B149-4CE3-8833-411FB49556C8}.jpg

{1F4DB294-78A1-49FC-BFA9-F7B4B59B4F99}.jpg

{3AA66489-AE34-4651-99AA-D958EF9661BD}.jpg

{863674B3-82A9-492F-B6B7-83150F55556B}.jpg
 
Sv: Dvärgpinscher och whippet...

Fast än dvärgpinschrarna är väldigt små får du räkna med att de behöver en hel del aktivering, det är en motionskrävande ras. Nu är min flicka väldigt liten och motioneras ju inte som en vuxen hund, men redan som valp var hon piggare och busigare än alla jämnåriga valpar.
Men det är en hund du kan arbeta med och ha väldigt kul med! Hon har visat talang både i lydnad och sök. :)
Vad gäller fostringen är det lite svårt att säga.. Lilla damen där är nog lika envis som matte, men hon fattar otroligt snabbt vad som gäller. Men det betyder ju inte att man alltid gör så... ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 791
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 411
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp