Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en dvärgpinscher. En tik på 6 månader. En otroligt glad, lättlärd och livlig hund. Det är mycket bus och full fart. Hon har väldigt mycket vakt i sig och är omutligt vaksam mot främlingar men hon lär sig snabbt att känna igen dem hon sett förr.
En knähund, och du får räkna med att den bor med dig i sängen, under täcket. Men jag älskar min lilla hund och skulle inte byta bort henne mot nåt i världen!
Fast än dvärgpinschrarna är väldigt små får du räkna med att de behöver en hel del aktivering, det är en motionskrävande ras. Nu är min flicka väldigt liten och motioneras ju inte som en vuxen hund, men redan som valp var hon piggare och busigare än alla jämnåriga valpar.
Men det är en hund du kan arbeta med och ha väldigt kul med! Hon har visat talang både i lydnad och sök.
Vad gäller fostringen är det lite svårt att säga.. Lilla damen där är nog lika envis som matte, men hon fattar otroligt snabbt vad som gäller. Men det betyder ju inte att man alltid gör så...
Hundträning
Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Mina zinnior som jag satte ut lite för tidigt förra veckan blev tagna av frosten förra helgen så idag har jag sått nya 😁 finare sorter...