DVD Decoder???

P

Prince

Hjälp!

Har köpt ny bärbar dator med dvd, trodde jag.

Stoppar i DVD och får till svar att jag inte har någon
DVD decoder???!!!
Söker på internet efter nedladdningar, men det verkar
som det kostar pengar??


Hur har ni gjort? Finns det något ställe där man kan ladda
ner gratis. Har ingen lust att betala US dollar och annat
krångel. Iså fall kanske man får köpa ett program i butik.

Men jag trodde faktiskt att detta fanns i en ny dator.
Nu när jag äntligen skotat min gamla harv.

Tacksam för svar
 
Sv: DVD Decoder???

vad har du för operativ?
xp brukar klara det med mediaspelaren, men du kanske måste associera dvd med det programmet.
annars brukar vlc klara av att spela allting, finns att tanka ner gratis.
 
Sv: DVD Decoder???

du har ingen dvd-uppspelar programvara installerad. dra hem tex vlc som alban säger, fast det är krångligt och funkar inte alltid utan ful-fixar, eller typ powerdvd, windvd eller inter acctual player (bhluärgh :((:(:((:()
 
Sv: DVD Decoder???

PowerDVD är den absolut bästa tycker jag i alla fall.

Ett annat sätt är kanske uppdatera Mediaspelaren.
 
Sv: DVD Decoder???

ptja. kanske det. jag föredrar vlc men det är fan inte lätt att få att fungera om dvd:n är fulkodad. tex när den visar anti-kopierings-texter på alla språk man kan tänka sig i 20 minuter innan reklamen visas?

:love: title -> root menu :love:
 
Sv: DVD Decoder???

Hej!

Detta verkar lite krångligt för mig som inte är så duktig.

Kan man köpa detta program färdigt i butik?
 
Sv: DVD Decoder???

VLC är gratis
PowerDVD kosta men den är lite dyr (skumt för det brukar följa med nya DVD brännare som kostar lika mycket som programmet gör)

Så det är rek att du kör Windows MediaPlayer eller VLC
Finns flera program som gör samma arbete men minns inga just nu.
 
Sv: DVD Decoder???

PureVideo decoder finns att laddahem/köpa här fär några hundringar:

www.nvidia.com

funkar även på icke nvidiasystem

Bästa DVD kvalitet jag sett från dator.
 
Sv: DVD Decoder???

:love: hårdvaruaccelererad uppspelning :love:

tyvär så måste jag dock säga att det är den enda saken som ati är bättre på, kvalitetsmässigt än nvidia.
 
Sv: DVD Decoder???

Har ATI något motsvarande PureVideo? Fick för mig att de låg lite efter för tillfället pga det, men kan ha fel, är inte jätteinsatt.

Kör själv inte DVD film från PC'n utan via stationär DVD spelare med HDMI utgång till min 40" LCD tv. Krossar vilken HTPC som helst :D
 
Sv: DVD Decoder???

nja. inte som de säljer själva. men de flesta program stödjer ju hårdvaruacc. tex powerdvd och wunndoss meddia pläjer. (givetvis med mongopatchar ifrån ått skumt "företag" som vanligt)
 

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 111
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 753
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Magiana
·
IT & mobiler För det första: Vad är det för något egentligen? För det andra: Mitt windows media player säger att jag behöver skaffa ett/en sån/-t...
Svar
1
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp