Gnist

Trådstartare
Rekord för fröken, då hon tidigare valpat på dygn 58-59 :laugh:

Förmodligen inte så värst många som gömmer sig där inne skulle jag tro, men det blir vad det blir och jag tycker de kan komma nu :angel:

dygn61.jpg

Morgontemp idag på 37,4, men vis av erfarenhet så ska hon ner ca ½ grad till innan det sätter igång. För tillfället snarkar hon gott alldeles bakom ryggen på mig och verkar ha noll och inga planer på att föda några valpar idag :D

Sv: Dygn 61

Gå du ut en sväng med de andra så passar hon på att ploppa ur de när hon är själv :p

*väntar ivrigt på bilder på små sälkutar* :love:

Jag hatar väntans tider! :) Men det är värt det när de kommer ut sen och ut kommer de alltid. Förr eller senare. På ett eller annat sätt.

Ska bli spännande att se vad som gömmer sig i den söta magen:). Följde dina förra underbara valpar och ska bli underbart att få följa dessa små. Hoppas allt går som det ska.

Inget är som väntans tider!

Vad det nu än är som avgör om/när en parning lyckas, om/när valparna föds, hur många det blir osv. så verkar det på något vis gå "trender" i det... I min bekantskapskrets har nästan alla tikar gått länge i vår (en kull valparna föddes på dygn 66 efter sista parningsdagen).
Dessutom har det varit övervägande tikar i flertalet kullar...

Kan det bero på den ordentliga vinter vi haft och den lite sena våren?!

/Swat

:D

Ingen Bulle ännu :eek: Tiken hon bara snarkar, sover och håller sig en bit över 37 grader, så väntan fortsätter..

Har det kommit några små än?
Väntar också små grå, dock skäggiga :p Är på dygn 52 med en super tjock Leia :crazy: Undrar hur detta ska sluta...

Japp, jag har lyssnat på valphjärtljud i stetoskopet + att tempen hoppar som den ska sista tiden, så jag är säker :D

Tror dock att det blir en mkt liten kull..

På dygn 66 behagade en kille komma ut efter lite dramatik och assistans av matte :love:

h1-1.jpg

h1-2.jpg

Enligt stetoskopet finns där i af en till..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 110
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?