Dy'on cross bricole

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 916
T

TheDot

Är det någon som har den eller erfarenheter av den? Tänkte förmodligen byta ut min Prestige då den inte sitter 100 och jag tycker inte att den håller sadeln speciellt stadigt heller..

Funderar på en sån här, det måste ju bli stadigare än en vanlig V-brösta?

Visst får man inte lägga in produktbilder?

Sv: Dy'on cross bricole

En i stallet lånade en sån och då fick jag med testa den (även om jag aldrig skulle köpa den för den finns ju bara i en ful brun färg).
Lädret var rätt hårt och jag tyckte varken att den bättre eller sämre än någon annan jag testat.
Sen tycker jag att sadeln ska ligga bra även utan brösta/förbygel, men det är väl en smaksak.
Att man kanske vill ha den vid hoppning på lite högre höjder för att sadeln verkligen ska ligga stadigt är en annan sak.

Okej tack! Tycker du den var klumpig o ha på?

Nej, alltså sätter man den rätt så är den ju inte det.
Jag tyckte iofs att det var lite trixigt att få den på bra plats.
För först så ''hindrade'' den lite steget på min häst, det tyckte han inte om. Men efter lite flyttande satt den bra.
Däremot blir det ju rätt varmt och svettigt under ''plattan''.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 426
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 222
Senast: cewe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 910
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka