Bukefalos 28 år!

Dyon working collection mm

Sv: Dyon working collection mm

Brun = mörkbrun i equipe, du ska nog inte ta den om den ska matcha ett sånt CWD träns som visades här i tråden.

Jag måste vara väldigt morgontrött, men jag förstår inte vad du menar! :o Att det bruna CWD inte matchar equipe alls eller att equipes förbygel i brunt är mörkare än CWD brun? *trögtänkt så här på morgonkvisten*

//Alice
 
Sv: Dyon working collection mm

Jag måste vara riktigt trött, men vad är det för skillnad på deras rundsydda träns med sömnad och deras vadderade förhöjda träns med sömnad? Det är ju samma träns på bilderna! :confused:

//Alice - känner sig riktigt trög
 
Sv: Dyon working collection mm

Enda skillnaden är att det ena är fodrat, (mitt på bilden är fodrat), det hade jag absolut valt!
 
Sv: Dyon working collection mm

Om du kollar på Equipes hemsida så finns det tre bruna färger: ljusbrun, rödbrun och brun. Ville bara upplysa om att den som heter brun är mörkbrun, och blir riktigt mörk efter ett tags smörjning. Här är min bruna equipe sadel:
18291623.jpg

Så det bli rätt ;)
 
Sv: Dyon working collection mm

Om du kollar på Equipes hemsida så finns det tre bruna färger: ljusbrun, rödbrun och brun. Ville bara upplysa om att den som heter brun är mörkbrun, och blir riktigt mörk efter ett tags smörjning. Här är min bruna equipe sadel:
18291623.jpg

Så det bli rätt ;)
:bow:

Nu trillade hela polletten rakt ner! Tack!

Så vad tror du? Den ljusbruna från equipe? Den lär ju också mörkna rejält vid smörjning för jag tyckte din sadeln såg nästan svart ut. :o

//Alice
 
Sv: Dyon working collection mm

Då har jag nästa fråga! ;)

Såg att du har gummityglar till ditt träns. Är det mjuka, "sladdriga" gummityglar eller vanliga som är lite stelare?

Funderar på ett par i gummi eller ett par flätade. Men vill inte ha gummi om det är den där hårda, stela varianten utan i så fall den som är mjuk och otroligt böjbar. :d

//Alice
 
Sv: Dyon working collection mm

Jag har faktiskt ett par Prestige till mitt träns, lite fel färg men de funkar :D
 
Sv: Dyon working collection mm

Ja, den är riktigt mörk, precis som jag vill ha till min gula fux :love:. Såg ut så här dagen jag fick den:
10953493.jpg


Har en hoppgjord i ljusbrun till den andra sadeln och den är rätt ljus, men har ju mörknat en hel del på "insidan". Men jag hade nog tagit rödbrun om jag var dig. Vad har du för färg på sadeln?
 
Sv: Dyon working collection mm

*kl*

Shit vilken otur du/ni måste haft med de billigare tränsen? Mitt billiga (ca 400:- i inköpspris) har hållt sig mycket mjukt och fint i färgen, och helt trots inte alltför bra skötsel och hästar som inte är de snällaste mot sina grejer :angel: tyglarna har blivit klivna på x antal gånger osv.

Jag var lite sugen på ett av Dyon-tränsen med anatomiskt nackstycke, tyckte det såg väldigt fiffigt ut. Synd att det är patenterat, för lägga ut 3000:- på ett träns gör jag ICKE om det inte har bra mycket bättre kvaliteter än en fiffig detalj.

De träns ni rabblat upp, HG t ex (är det en en förkortning förresten? känner inte igen det -icke märkesnörd-.... :devil: ) hur är de jämfört med Stübben?
Mitt apgamla stübbenträns är fortfarande mjukt och fint i kvalitén tycker jag. Rätt "hårt" i grunden iofs men upplever det som segt och därmed hållbart...
 
Sv: Dyon working collection mm

Har inte läst alla inlägg i tråden men jag vill bara säga att jag är ett någorlunda märkes freak men aldrig i livet att jag lagt över 3000kr på ett träns :eek: visst, det är himla fina träns och säkert bra kvalite men jag har haft mitt chetak hur länge som hälst och det tränset ÄLSKAR jag :love: dessutom betalade jag bara mellan 300 och 400kr för det... har en del andra "märkeslösa" träns som också är ett par år men dom är hur mjuka och fina, behållt färgen, passform, ja allt man begär av ett träns för 3000kr... jag hade inte gett mkt över 1000 lappen för ett träns ändå (jag som just kärrat ner mig i ett av stübbens nya för nästan 1600:angel: fast jag kmr inte köpa det ändå)...
hur kan ett träns bli så j*vla dyrt förresten, det är ju "bara" skinn :crazy:

sorry för mitt lilla utbrott men jag ville bara få ut att man kan få nästan exakt samma sak för mkt mindre pengar... :rofl:
snälla, inget hackande på mig nu för jag sagt min åsikt för jag gillar ju att kolla på träns, och utrustning över huvud taget som kostar alldeles för mkt för min budget :angel::angel::angel:
 
Sv: Dyon working collection mm

Har en hoppgjord i ljusbrun till den andra sadeln och den är rätt ljus, men har ju mörknat en hel del på "insidan". Men jag hade nog tagit rödbrun om jag var dig. Vad har du för färg på sadeln?

Okey!

Färg på sadeln? Den är svart *duckar* så till den passar vad som helst! :D Nej, jag är inte en som måste matcha sadel och träns perfekt! Jag gillar brunt/rödbrunt läder bättre för det "lever" mer än svart. Nu fanns tyvärr den sadeln jag har bara i svart vid inköpstillfället så jag hade inget att välja mellan.

Jag har en uppsjö med svarta träns och de är SÅ tråkiga! De blir grådassiga väldig fort (iof är de den billiga varianten) och ser allmänt tråkiga ut!

Tror du den rödbruna equipen passar bra med CWD´s bruna träns? Allra helst skulle jag vilja köpa CWD förbygel också, men det tror jag inte plånboken riktigt pallar med

//Alice
 
Sv: Dyon working collection mm

Till ett sånt som Grinch´s träns tror jag absolut att den rödbruna förbygeln blir bäst. Den ljusa är ljus från början..
 
Sv: Dyon working collection mm

Mitt träns har ju en ganska så röd ton så det blir säkert bra!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Tänkte köpa ett svart Working collection dyon Träns med silvriga spännen. Hittat ett på Charlies...
Svar
3
· Visningar
1 661
Utrustning Jag ska köpa en ny förbygel till hästen. Den gamla har tjänat ut sin roll och förtjänar vila. ;) Jag har bestämt mig för att köpa den...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp