dyón working collection

Annie3

Trådstartare
är lite intresserad av det tränset ( för framtiden;) ) Undrar om det är bra. såg det i svart på deras hemsida, såg mega snyggt ut för det priset:love: Men så klart syns inga fel på perfekta fabriksbilder:p
Har ni några bilder, helst när det sitter på eran häst så man ser passformen.
:bump:

Sv: dyón working collection

Jag har de tränset med slät nosgrimma. Tycker det är super bra. Bra kvalite och bra passform. Har passat båda mina hästar som har rätt olika ansiktform eller va man nu ska säga. Värt priset enligt mig iaf :)

Ok, det har jag. :laugh:
Har tyvärr ingen bild men jag är nöjd med det än så länge iaf. :laugh:

Jag har de tränset med slät nosgrimma. Tycker det är super bra. Bra kvalite och bra passform. Har passat båda mina hästar som har rätt olika ansiktform eller va man nu ska säga. Värt priset enligt mig iaf :)

De med slät nosgrimma är supersnyggt! :D

jag tycker tränset är sååå snyggt:love: ville bara veta om det är värt pengarna så jag kan fortsätta drömma ett tag till innan jag förhoppningsvis köper det någon gång till nästa år då jag ska ut och tävla med bebishästen:D

Jag har det tränset, och jag är inte jättenöjd med det. Det blir torrt jättefort efter att man har smörjt det, och sen så är lädret ganska så hårt. jag har haft det i ca 5månader skulle jag tro, och det har fortfarande inte blivit särskilt mjukt:(
Passformen är däremot bra, fast pannbandet är en aning litet för min ponny :p
Här kommen en bild(sry för att den är felvänd x'd):
70945_1238524791.jpg

Marina95

Har inte sett det i ngn affär innan men det här låter ju inte särskilt bra med kvaliten:( har nu inte något drömträns (för rimligt pris) längre:crazy:

Rätta mig om jag har fel nu... Men de tränset är gjort i buffelläder och jag tror de är lite starkare och tåligare än "vanligt" och kanske därmed är lite tjockae/hårdare. Altså inget dåligt läder, bara att de är gjort av annan slags läder än de traditionella tränsen (självklart finns de olika lädersorter även på alla andra träns)

Kvaliten är helt klart den bästa man kan ha på träns. Jag har både med slät nosgrimma och den "vanliga".
Har dock bara bild på den "vanliga". Det tog bara ngn månad för dom att bli väldigt mjuka.
22317555.jpg

Precis så upplever jag mina tyglar. Hårdare och tjockare läder, men är nog mer hållbart. Tyglarna ser som nya ut efter 1 år användande!

Lyckas inte hitta en ÅF som har just detta tränset på sin hemsida (och det är detta jag är intresserad av, inte något av de andra :angel:). Någon som vet ungefär hur mycket de kostar i butikerna?

Rätta mig om jag har fel nu... Men de tränset är gjort i buffelläder och jag tror de är lite starkare och tåligare än "vanligt" och kanske därmed är lite tjockae/hårdare. Altså inget dåligt läder, bara att de är gjort av annan slags läder än de traditionella tränsen (självklart finns de olika lädersorter även på alla andra träns)

Klämde på ett nu i Falsterbo, och jag måste säga att jag blev jättebesviken. Visst, tränset vart mjukt och så, men så slarvigt gjort! Spännena var inte "färdigsvetsade" och trycket på nackstycket syntes bara halvt. Dessutom kan man ju inte byta pannband, eftersom nackstycket var så brett där med.. :mad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 756
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 124
Senast: melen
·
Utrustning Jag är i mer eller mindre akut behov av nya tyglar! Har spånat runt en del både i butiker och på nätet, plus att jag lånat och provat...
Svar
7
· Visningar
1 681
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka