Dyr vara = fin?

Det finns en affär i stockholm som får sälja Börjes sortiment med deras tillstånd. Och ja, priset är det dubbla. Men sen finns det en affär som inte har tillstånd av Börjes, men gör det ändå.
I min "fina" ridsportaffär kostar en Kingston sadel 2 500:- utan utrustning. Med märke och allt. Så mycket kostar en utrustad inte ens hos Börjes. Men det är "fint" att köpa den i den "fina" affären, men inte beställa den från Börjes...
Vad skönt att det finns fler än jag som kan använda huvudet till mer än att hänga hjälmen på.
 
Fast om du du köper sadeln i affären som ligger nära kan du känna på den och ta hem och prova. Testa oliak styolekar osv.
Kingston sadlarna är välldigt olika mellan dom olika sadlana av samma märke. Sen är det synd att det är så stor pris skillnad.
 
Eftersom jag tyckte det var himla konstigt att det fanns affärer som sålde samma saker med samma märken som Börjes till nästan det dubbla priset, började jag forska i det. Svaren hittade jag under vägen. En del kommer direkt från ansvariga, andra svar fann jag via tillverkare. Allt går att hitta med hjälp av datorn, nästan.
 
Men det kostar inte mej 1000:- att åka till Börjes. Plus att pengarna ändå räcker till mer. Och dom jag sett i min ridsportaffär är varken bättre eller sämre än dom Kingston sadlar vi har i stallet och som är köpta på postorder.
 
snälla lägg ner den här diskutionen! den kommer ändå inte leda till något.., :(
 
:confused:
Får folk inte diskutera kvalitet och överpriser längre menar du?
 
ursäkta men hur kan en sk. "FIN" ridsportaffär sälja Kingstonsadlar? Låter skumt för mig. De lite mer exklusiva affärerna brukar inte sälja sådana sadlar, de är lite för rädda om sitt rykte och sådana varor gå nog inte hem i affärens kundkrets.

Nirak
 
Man får väl själv skaffa sig en uppfatting om ifall denna affär är tillräckligt "fin" för att sälja Kingstonsadlar och många andra Börjesprodukter.
 
det jag menar är att de lite mer "exlusiva" affärerna är väldigt måna om sitt rykte. Därför säljer de oftast bara märkesgrejor och lite dyrare sadlar.
Sadelmakeriet här tex. skulle aldrig sälja Kingston-sadlar.
Sen finns det säkert vissa affärer som tar in billigt skräp och säljer det dyrt, men det är en annan historia.

Nirak
 
Egentligen är det ju upp till var och en var man handlar sina hästprylar, eller? En del prioriterar låga priser, andra ser kanske mer till kvalitet och personalens kunnighet och kundbemötande.
 
:confused:
Naturligtvis är det väl det :smirk:
Men kvaliteten blir inte förändrad på varan bara för att priset är högre, om det är exakt samma vara, det var det som diskuterades.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 937
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 605
Senast: SusieQ
·
Hästmänniskan Vad har jag för laglig rätt att få pengarna åter vid ett köp av sadel som visade sig ha knäckt bom, och hur går jag tillväga? Här är...
Svar
18
· Visningar
2 857
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp