Dyraste kraftfodret

Tarminflammation

Trådstartare
Detta kan verka som en konstig fråga, men vilket kraftfodermärke är dyrast på marknaden? Oavsett näringsvärde och ingredienser så borde väl något märke ligga lite högre i kilopris.
 
Innehåller det älta guld eller vad är det som motiverar det priset?! 😳
Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.

Innehåll:

Majsgroddar 25 %, malda fullkornskornflingor, vört, finmalda oljefrön (linfrön, solrosfrökärnor, fänkåsfrönl) 5 %, äppelsirap, kallpressade oljor (linfrön, solroskärnor 2,8 %, salt, vindruvskal, örter (rosmarin, hagtorn) 2 %, havsalgmjöl, öljäst, magnesiumacetat, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint och mineraliskt)
 
Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.

Innehåll:

Majsgroddar 25 %, malda fullkornskornflingor, vört, finmalda oljefrön (linfrön, solrosfrökärnor, fänkåsfrönl) 5 %, äppelsirap, kallpressade oljor (linfrön, solroskärnor 2,8 %, salt, vindruvskal, örter (rosmarin, hagtorn) 2 %, havsalgmjöl, öljäst, magnesiumacetat, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint och mineraliskt)
Den typen av foder utformas nog mycket för att låta gott utifrån vad vi människors själv gillar. Det är så de säljs tror jag.
 
Den typen av foder utformas nog mycket för att låta gott utifrån vad vi människors själv gillar. Det är så de säljs tror jag.
Och så luktar det typ tuggummi. Visst, fräschare än vad spannmål luktar men jag har svårt att tro att hästarna håller med.
 
Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.

Innehåll:

Majsgroddar 25 %, malda fullkornskornflingor, vört, finmalda oljefrön (linfrön, solrosfrökärnor, fänkåsfrönl) 5 %, äppelsirap, kallpressade oljor (linfrön, solroskärnor 2,8 %, salt, vindruvskal, örter (rosmarin, hagtorn) 2 %, havsalgmjöl, öljäst, magnesiumacetat, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint och mineraliskt)
Låter som en del rest-/biprodukter från vintillverkning, dvs importerade råvaror. Solros, fänkål, rosmarin(!) lär också vara importerat, liksom sannolikt majsen. Varför ska vi utfodra hästarna med importerat foder? Hur väl är det anpassat till sammansättningen/innehållet i svenskt grovfoder/bete? (Erkänner direkt, utfodrade en gång i tiden en häst med foder importerat från Irland ....)
F ö tycker jag innehållsförteckningen låter mer som müsli för frukostfilen än hästfoder (förutom den där rosmarinen då).
 
O M G 😱😱😱 Importören måste skratta hela vägen in till banken. I Holland kostar det €20.50/20k säcken!
Jag köper aldrig det märket. Konstiga ingr och dyrt! Granngården har rimliga priser på sina foder och trevligare sammansättning och om jag inte orkar åka till granngården så köper jag det lite dyrare märket KRAFFT.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 275
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp